
Achthonderd paardenkrachten. En daar houden direct alle overeenkomsten op. Maar wie zou er winnen? Een Ferrari 812 Superfast of een Brabus 800 E 63 S Estate? We belden Thijs Timmermans, die er toevallig een van elk model had staan, of hij niet nét zo benieuwd was.
De Ferrari 812 Superfast vertegenwoordigt Italië. Zijn 6,5-liter V12 produceert 800 pk en 718 Nm. Het gepassioneerde geweld gaat allemaal naar de achterwielen. De zevenbak met dubbele koppeling ligt achterin, op de achteras, en helpt de 812 aan een gewichtsverdeling van 47 procent voor en 53 procent achter.
In de andere hoek staat de Brabus 800 E 63 S Estate. Hij vertegenwoordigt niet alleen Duitsland, maar ook de tuningwereld. Brabus pulkte 800 pk en 1.000 Nm uit de 4,0-liter V8. Zijn voordeel: het vermogen gaat over alle wielen.
Met dank aan Thijs Timmermans en Circuit Zandvoort.
Ferrari 812 Superfast VS Brabus 800 E 63 S Estate in een dragrace
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
3 reacties op “Ferrari 812 Superfast VS Brabus 800 E 63 S Estate”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione

Italiaanse politie moedigt Nederlandse Ferrari aan flink gas te geven

Straatrace Seat Leon en Ferrari 812 eindigt in tranen

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

Waarom je Ferrari F40 van 3.000.000 euro mechanisch moet aanpassen

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Leuke video, en gelukkig niet zo lang als bij sommige andere sites, waarbij je eerst minutenlang allerlei gezeur moet aanhoren.
In het begin ging de Brabus er even iets sneller vandoor, waarschijnlijk door de betere tractie dankzij de vierwielaandrijving, daarna won de 812 duidelijk op snelheid.
Inderdaad, maar kan ook bijna niet anders 6.5 ltrs V12 1650kg tegen 4.0 ltrs V8 1900 kg….