
De hele wereld wist dat Citroën op de komende Salon van Genève met de nieuwe C4 Picasso zou komen. De hele wereld? Nee: één dorpje in Gallie bleef dapper weerstand bieden. En laat dat nou net het dorpje zijn waar Citroën gevestigd is.
Overal op de internetwebs vliegen de foto's van niet of nauwelijks gecamoufleerde testmodellen je al tijden om de oren, dus het kon niet missen: Citroën + Genève = C4 Picasso. Toch? Niet dus. De Fransen achten het om de een of andere volstrekt duistere reden (als we een kwade tong zouden hebben, dan zouden we beweren: ze zijn gewoon nog niet klaar. Maar wij hebben geen kwade tong) raadzaam eerst nog even te komen met een 'Concept, in de aanloop naar…'. En dat is dus deze jongen.
Veel concrete info willen de Fransen nou ook weer niet kwijt, behalve dat de concept Technospace heet, maar 98 gram CO2 per kilometer uitstoot en een jetser van een bagageruimte van 537 liter heeft. De échte C4 Picasso verschijnt na de zomer. Verwachten we. Wil iemand dat ook even aan Citroën melden?
Meer van TopGear


Citroën ë-C4 review: Niet de beste EV, maar dat heeft zo z’n charme

De Citroën C4 X is niet helemaal een tweeling van de Peugeot 408

Citroën ë-C4 Shine

Citroën C4 is nieuw

Citroën C4 Cactus krijgt geen vervolg

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond
