
Bij het onthullen van de Citroën C4 BioFlex moesten we meteen denken aan Biotex, jeweetwel, dat wonderlijke wasmiddel in groene verpakking. Geen rare gedachte toch? De naam van de Fransman lijkt namelijk wel verdacht veel op die van het wasmiddel.
Nu word je vuile was niet schoon (eerder vies) door deze speciale Citroën, maar ‘groen’ is –ie wel. De C4 BioFlex kan namelijk met z’n 1,6-liter viercilinder op zowel benzine als bio-ethanol rijden. Da’s beter voor het milieu en je krijgt door het gebruik van de alternatieve brandstof een piepklein beetje meer motorvermogen en koppel tot je beschikking, te weten 113 pk in plaats van 110 en 153 Nm in plaats van 147.
De Fransen volgen met de C4 BioFlex in de voetsporen van concerngenoot Peugeot, die dit jaar nog onder dezelfde naam een soortgelijke variant van de 307 SW op de markt gaat brengen. Bij Citroën zijn ze nog onzeker over de exacte verschijningsdatum van de groene C4. Hij komt in eerste instantie in Frankrijk en Duitsland op de markt en maakt volgens de importeur begin 2008 bij ons zijn opwachting.
Meer van TopGear


Citroën ë-C4 review: Niet de beste EV, maar dat heeft zo z’n charme

De Citroën C4 X is niet helemaal een tweeling van de Peugeot 408

Citroën ë-C4 Shine

Citroën C4 is nieuw

Citroën C4 Cactus krijgt geen vervolg

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Wie nog naar Frankrijk of Duitsland wil met de auto, kan nu heel eenvoudig geld besparen (en een boete voorkomen)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro
