
De Chinese markt is dol op beenruimte. Daarom krijgen zij allerlei vreemde verlengde versies van normale auto’s. Versies die hier nooit van de boot zullen komen. En veel meer beenruimte dan in een verlengde V-klasse ga je niet krijgen. Languit liggen wordt aangemoedigd.
Een V-klasse met een pompeuze V12 voorin en de luxe van een gemiddeld paleis achterin, dat ziet Maybach niet zo zitten. Jammer, maar dat biedt wel de ruimte aan andere veredelaars om hun eigen visie los te laten op het busje van Mercedes. Xingchi Automobiles en Italdesign, bijvoorbeeld. Zij bouwden deze Vulcanus.
Wat is er bijzonder aan de Vulcanus?
De Mercedes V 260 L, waarop de Vulcanus gebaseerd is, verschaft toegang aan zijn welgestelde passagiers met een elektrische schuifdeur. Eenmaal binnen gaan de gordijntjes dicht en de sfeerverlichting aan. De drie achteroverleunende stoelen achterin zullen de gemiddelde tandarts groen laten zien van jaloezie.
De twee overheersende thema’s in het interieur zijn volgens Italdesign de geraffineerde materialen en de laatste techniek. De auto is voorzien van HD-schermen, vingerafdrukscanners, verduisterend glas en de duurste en mooiste materialen. Een prijs wordt niet genoemd. Laten we het op ‘duur’ houden.
Meer van TopGear


Maybach gaat ook de Mercedes V-klasse omtoveren tot luxebus

Je kunt nu jouw Mercedes-bedrijfsbusje laten ombouwen tot AMG door Manhart

Mercedes V-klasse met 4.0 V8 van AMG

De Mercedes V-klasse van Rapper Boef

Mercedes V-klasse Brabus: pak toch de bus

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Deze Britse Jaguar Kensington werd uiteindelijk een Koreaanse sedan met Italiaanse genen

Deze bijzondere auto met twee (!) stuurtjes en Audi-genen kan van jou zijn

Italdesign grijpt een conceptauto van Audi uit het verleden en maakt er een nieuw model van

Wees er snel bij: Deze ultra zeldzame Nissan GT-R50 staat te koop

Italdesign Lucciola moest de nieuwe Fiat 500 worden

Productieversie Italdesign GT-R50 is hier

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)
