
Een Fair Use Policy (FUP) is vaak een flauwe manier om te zeggen ‘we adverteren wel met onbeperkt maar we menen het helemaal niet’. Zo worden leasemaatschappijen (of waarschijnlijk je werkgever) over het algemeen niet heel blij als je elke maand duizend liter tankt. Telecomproviders zullen ook wel even bellen als je een heel huishouden dag en nacht laat draaien op je mobiele hotspot.
Op de Autobahn geldt net zo’n FUP, zo lijkt het. In principe mag je daar op sommige stukken zo hard rijden als je auto het toelaat, maar dat betekent niet dat de Duitse overheid er heel blij mee is. En ergens snappen we dat wel. Met 200+ naar huis rijden is tot daar aan toe, maar bij snelheden boven de 400 km/u kunnen er vervelende dingen gebeuren. Zeker als je daar in je Fiat Panda rustig 120 rijdt en niet goed in je binnenspiegel kijkt.
Duitsland toch niet heel blij met 400+ op de Autobahn
De Duitse overheid reageert op een video die recentelijk online verscheen. Daarin zie je hoe een Tsjechische bestuurder zijn Bugatti Chiron op de Autobahn loslaat en een snelheid van 414 km/u bereikt. Het Duitse Ministerie van Transport plaatste gisteren een statement waarin ze ‘gedrag in het openbare verkeer afkeuren dat leidt of kan leiden tot het in gevaar brengen van andere weggebruikers.’

VIDEO: Bugatti Chiron tikt 414 km/u aan op de Duitse Autobahn
Waarschijnlijk reed geen productieauto ooit harder op de openbare weg
Ze citeren een paragraaf uit de Duitse wet: ‘eenieder die aan het verkeer deelneemt, dient zich zodanig te gedragen dat geen ander persoon meer wordt geschaad, in gevaar gebracht of gehinderd of gehinderd dan onder de gegeven omstandigheden onvermijdelijk is.’ Dus hoewel je in Duitsland zo hard mag rijden als je wilt op sommige trajecten, mag je nooit ander wegverkeer in gevaar brengen. In Nederland kennen we dit als artikel 5. Misschien zit er wat in.
Eén reactie op “Duitsland toch niet heel blij met 400+ op de Autobahn”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Waarom deze dikke Mercedes niet harder mag dan 95 km/u op de Duitse Autobahn

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Heel rare opmerking ,een Punto bestuurder die met 120 niet goed in de binnenspiegel kijkt als of deze schuldig zou zijn alles een idioot 414 kmh rijd ook al kijk je goed in de spiegel met dit snelheids verschil kun je gewoon niet in schatten . Gelukkig is het auto rijden straks niet meer te doen met de benzine prijzen wat is dit toch een jongetjes blad voor testosteron pikkies