
Voor meer vermogen uit je verbrandingsmotor kun je aan de software laten sleutelen door een tuner, maar deze bedrijfjes blijven meestal van EV’s af. Het lijkt erop dat het tunen van EV’s in de toekomst door fabrikanten zelf gebeurt. Nadat je bij Polestar meer vermogen kon downloaden, kun je nu ook bij Mercedes terecht voor een abonnementje voor meer power.
Met een EV hoef je niet naar de garage voor een oliewissel of een nieuw benzinefilter, maar toch willen fabrikanten graag nog verdienen aan bestaande klanten. Daarvoor hanteren ze graag het Netflix-model. Zo bracht BMW al een abonnement uit voor stoelverwarming, bij Volkswagen kun je ook terecht voor digitale opties en Mercedes komt nu met een abonnement op meer vermogen.
Mercedes lanceert de dienst in Amerika voor de EQE 350, EQE SUV 350, EQS 450 en EQS SUV 450. Het abonnement kost een forse 1.200 dollar (1.170 euro) per jaar, maar je krijgt er ook wel een serieuze toename in performance voor terug.
We vroegen aan Mercedes Nederland of de dienst naar Nederland komt en wat het kost, maar daarop konden ze nog even geen antwoord geven. Zodra we daar meer over weten, zullen we het artikel aanvullen met extra informatie.
Hoeveel meer pk’s krijg je met het Mercedes-abonnement?
De EQE gaat van 293 pk naar 354 pk. Daarmee gaat hij net geen seconde sneller van 0 naar 100 km/u dan voorheen. De EQE SUV noteert een gelijkwaardige toename in performance. De EQS krijgt er 88 pk bij. Hij gaat van 361 pk naar 449 pk. De upgrade haalt 0,8 seconden van de 0-96-tijd af voor een nieuwe sprinttijd van 4,5 seconden. Bij de EQS SUV gaat er 0,9 seconde van het sprintje af.
Meer van TopGear


BMW i5 vs Mercedes EQE review: Wat is de beste elektrische zakenauto?

Mercedes EQE SUV review: Rijdt de hoge EQE net zo fijn als de sedan?

Mercedes-AMG EQE 43 review: Hoe rijdt de elektrische instapper van AMG?

Deze Mercedes EQE SUV is het tegenovergestelde van een G-klasse

De Mercedes-AMG EQE 53 is de tweede elektrische AMG

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)
