
Dit is de eerste blik op de nieuwe Smart #3. Tenminste, als je vage schetsen van de nieuwe Smart niet meetelt. De grotere broer van de #1 kijkt hetzelfde als Bert van Ernie: constant met een fronsende blik alsof hij het ergens niet mee eens is. Misschien heeft het te maken met het feit dat je hem hashtag three moet noemen in plaats van hekje drie.
De Smart #3 ziet vandaag het levenslicht op de autoshow van Shanghai. In september komt hij deze kant op waarna hij in 2024 gelanceerd wordt. Helaas maakt Smart nog geen specificaties bekend, maar er is genoeg te bespreken over het ontwerp. Net als bij de #1 krijgt deze Smart een smalle lijn led-verlichting tussen de koplampen. Daarnaast keert de ‘haaienneus’ terug, net als het tweekleurige dak, de vorm van het achterlicht en de spoiler.
Het interieur van de Smart #3
Vanbinnen is er een 12,8-inch scherm in het midden en een volledig digitaal bestuurdersdisplay. Geluid komt uit 13 speakers van Beats en het dak laat een flinke dosis zonlicht naar binnen. Als je om wat voor reden dan ook kunstlicht wilt, kun je de sfeerverlichting in verschillende kleuren aanzetten. Als we eens kijken naar de foto van het interieur hier beneden, dan valt er een aantal zaken op aan het middenscherm.

Linksboven zie je een B-badge en vlak boven het vosje staat ‘Brabus Mode’. Deze hints wakkeren het vermoeden aan dat dit de Brabus-versie is van de Smart #3. Het batterijbalkje dat je op hetzelfde scherm ziet, suggereert dat de actieradius 415 kilometer is. Dat is iets minder dan de Smart #1 Premium die 440 kilometer ver komt. De #3 staat trouwens op hetzelfde platform als de #1, al is de nieuwe Smart wel wat langer zodat er meer ruimte in de cabine is. Wat dat alles mag gaan kosten, horen we ook pas later.
Meer van TopGear


Smart #3: 1e rij-indruk

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

De Smart #5 is zwaarder en groter dan een Audi Q5

Smart #1 Brabus krijgt een bodykit en andere extra’s van … Brabus

Smart #3 review: Smart is de weg kwijt, en dat is zo erg nog niet

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)
