Toen ik klein was, hadden mijn ouders een Peugeot 406 als familieauto. Mijn moeder reed daarnaast ook nog een Mercedes SLK, dat was voor zover ik me kan herinneren de eerste auto die ze ooit in haar eigen bezit heeft gehad. Mijn ouders zijn allebei autoliefhebbers, en mijn opa al helemaal. Die gaf er graag grof geld voor uit in de jaren ’70 en ’80, en hoewel ik hem nooit heb gekend, weet ik wel dat ie toen een paar erg coole auto’s heeft gekocht.

In tegenstelling tot veel andere coureurs heb ik mijn rijbewijs al bij de eerste poging gehaald. Op mijn zeventiende verjaardag, nota bene. De Peugeot 205 van mijn oma was mijn eerste auto, en daarna kreeg ik van Renault een auto die ik echt helemaal de mijne kon noemen. Dat was een Clio. Eerst had ik gewoon een standaardversie, maar na een tijdje gaven ze me een Clio RS Cup, die met het harde onderstel.

Toen ik bij Red Bull kwam, had ik dankzij de relatie met Honda eerst een Civic Type R en toen een hybride NSX. Later ontstond de link tussen Red Bull en Aston Martin, en toen had ik een DBS Superleggera als auto van de zaak. Daar reed iemand tegenaan, toen mijn moeder achter het stuur zat.

De eerste auto van Pierre moest een supercar zijn

Ik heb altijd tegen mezelf gezegd dat de eerste auto die ik van mijn eigen geld zou kopen een supercar zou zijn. Ik wilde alleen wachten op iets echt speciaals. Ik wilde niet iets kopen waar ik niet echt dol op was, alleen maar om een auto te hebben. En ik had ook geen auto van mezelf nodig – ik heb altijd de mazzel gehad auto’s te kunnen rijden via de relaties met fabrikanten. Hoewel ik wel voor mijn ouders een Range Rover heb gekocht.

Tegenwoordig woon ik in Milaan, en dus was de supercar die ik uiteindelijk kocht een Ferrari 488 Pista. Als ik zelf rij, is het meestal voor een leuke roadtrip – dan pak ik de Ferrari of mijn Alpine A110 S, rij ik naar het Comomeer en breng daar de middag door. Een tijdje terug heb ik nog een tripje naar Portofino gemaakt.

Ferrari 488 Pista Tunnel

Precies zo ziet de 488 Pista van Gasly eruit

Ik vind het leuk om zelf te rijden bij een bijzondere gelegenheid; als het om puur woon-werkverkeer gaat, ben ik liever passagier. Ik heb vaak het idee dat ik mijn tijd verspil als ik op de weg zit. Ik zou dan liever aan het werk zijn of iets leuks met vrienden of familie doen. Als je achter het stuur zit, moet je gefocust zijn op wat je aan het doen bent, maar de verveling slaat al snel toe als je maar 130 km/u mag rijden. Dus meestal laat ik me dan liever rijden.

Pierres droomgarage

Ferrari 288 GTO

Supercars in London

Het kleine formaat en de wigvorm van de 288 maken hem voor mij briljant.

Een Koenigsegg

Koenigsegg Jesko Absolut rijdend op een weg voorkant

Koenigseggs zijn tof. Ik weet nog niet welk model ik zou willen. Eerst testrijden.

Alpine SUV

Alpine A110 vs A110S

Ik heb de plannen voor de elektrische SUV van Alpine gezien en mijn naam staat al op de lijst.

Reacties

  • Dave heeft op 28 januari 2024 geschreven:

    Heerlijk toch dat je in deze sport gewoon kunt vertellen dat je favoriete auto én je droomauto (en wat voor een droom!) gewoon van een concurrerend merk is.
    Daar kunnen andere takken van sport nog wat van leren.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear