Al voordat de vrije training begint, wordt het duidelijk dat Jenson Button morgen achteraan moet starten. De Brit die eenmalig terugkomt van zijn pensioen heeft een straf van vijftien plaatsen gekregen, omdat de motor en de turbo in zijn McLaren vervangen zijn.
Net als in het hele weekend zitten Red Bull, Ferrari en Mercedes dicht bij elkaar gedurende de 3e vrije training van de GP van Monaco 2017. Snelste tijden worden afgewisseld tussen de drie top teams van de Formule 1.
Ook Max Verstappen doet goed mee in het neerzetten van snelle rondetijden. Uiteindelijk rijdt hij de vierde tijd van deze vrije training, waardoor hij boven de Mercedes van Lewis Hamilton komt. Ferrari trekt aan het langste eind en neemt de bovenste twee plaatsen in beslag. Zij zijn het snelste deze ochtend in Monaco, net als in de 2e vrije training.
Op het einde van de vrije training rijdt Esteban Ocon zijn Force India stevig in de muur. Zijn team zal nog hard moeten werken om de auto rijklaar te maken voor de kwalificatie later op de middag. Hier hebben ze maar twee uur de tijd voor. De kwalificatie begint namelijk vanmiddag al om 14:00 uur.
Tijdens de laatste seconden van de vrije training krijgt Ricciardo problemen met de remmen van zijn Red Bull. Deze werken niet meer goed, dus de Red Bull-techneuten mogen ook nog flink aan de bak.
Resultaat 3e vrije training van de GP van Monaco 2017
1. | S. Vettel | 01:12.395 | |
2. | K. Raikkonen | 01:12.740 | |
3. | V. Bottas | 01:12.830 | |
4. | M. Verstappen | 01:12.940 | |
5. | L. Hamilton | 01:13.230 | |
6. | D. Ricciardo | 01:13.392 | |
7. | C. Sainz Jr. | 01:13.400 | |
8. | D. Kvyat | 01:13.563 | |
9. | K. Magnussen | 01:13.596 | |
10. | S. Vandoorne | 01:13.805 | |
11. | S. Perez | 01:13.936 | |
12. | J. Button | 01:13.976 | |
13. | E. Ocon | 01:14.072 | |
14. | F. Massa | 01:14.072 | |
15. | N. Hulkenberg | 01:14.283 | |
16. | R. Grosjean | 01:14.547 | |
17. | L. Stroll | 01:14.675 | |
18. | J. Palmer | 01:15.164 | |
19. | P. Wehrlein | 01:15.291 | |
20. | M. Ericsson | 01:15.863 |
Foto: Daimler AG, Ferrari, Red Bull Content Pool
Reacties