
Meer vermogen, dat is altijd leuk. AC Schnitzer is met de BMW M240i aan de slag gegaan en heeft een flink scala aan accessoires ontwikkeld. Op de eerste plek staat een softwarematige vermogensupgrade van 374 naar 420 pk. Het koppel stijgt van 500 naar 600 Nm. Dat is meer dan de M2 en M2 Competition – maar minder dan de M2 CS.
De bodykit bestaat uit een nieuwe splitter, een spoiler op het dak en nog een spoiler op de achterklep, die eigenlijk bestaat uit twee kleine spoilers. Hierdoor lijkt het net alsof de BMW M240i aan de achterkant zijn wenkbrauwen optrekt uit verbazing. Vinden je kleine neefjes en nichtjes vast erg leuk. Overigens noemt de tuner de auto zelf de ACS24.0i – maar zo’n misleidende naam kunnen we niet goedkeuren.
Wielen voor de AC Schnitzer BMW M240i
AC Schnitzer laat de BMW M240i 25 millimeter zakken en ze hebben een setje wielen in de maten 19 of 20 inch voor je klaarliggen. Een setje spacers van 12 millimeter brengen de velgen verder naar buiten. Gek trouwens, want als je toch zelf nieuwe velgen produceert, laat ze dan meteen zonder de spacers een stukje naar buiten komen.
Binnenin strooit de tuner met nieuwe alcantara bekleding voor het stuur en aluminium accessoires in de vorm van schakelflippers, pedalen en een afdekplaatje voor de iDrive-controller. Dat iDrive-dopje kost je trouwens 178 piek. Een sleutelhouder voor in je bekerhouder kost dan weer 112 euro. Wil je alleen het extra vermogen? Dan ben je 4.308 euro kwijt.
Het kan overigens niet lang meer duren voordat BMW de nieuwe M2 op basis van deze 2-serie onthuld. We zouden daar eventjes op wachten. Als je dan nog wielspacers wilt, kan dat altijd nog.
Meer van TopGear


Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Wat staat beter onder een auto: wel of geen uitlaten?

AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen

AC Schnitzer geeft de BMW i4 een upgrade om boefjes te vangen

AC Schnitzer BMW i4 is anders getuned dan normaal

De AC Schnitzer ACS1 Green Hell is een nog scherpere M135i

AC Schnitzer BMW M440i: 420 pk

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

BMW? Audi? Eigenlijk is er niets luxer dan een goedkope Fiat Panda

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
