
Meer vermogen, dat is altijd leuk. AC Schnitzer is met de BMW M240i aan de slag gegaan en heeft een flink scala aan accessoires ontwikkeld. Op de eerste plek staat een softwarematige vermogensupgrade van 374 naar 420 pk. Het koppel stijgt van 500 naar 600 Nm. Dat is meer dan de M2 en M2 Competition – maar minder dan de M2 CS.
De bodykit bestaat uit een nieuwe splitter, een spoiler op het dak en nog een spoiler op de achterklep, die eigenlijk bestaat uit twee kleine spoilers. Hierdoor lijkt het net alsof de BMW M240i aan de achterkant zijn wenkbrauwen optrekt uit verbazing. Vinden je kleine neefjes en nichtjes vast erg leuk. Overigens noemt de tuner de auto zelf de ACS24.0i – maar zo’n misleidende naam kunnen we niet goedkeuren.
Wielen voor de AC Schnitzer BMW M240i
AC Schnitzer laat de BMW M240i 25 millimeter zakken en ze hebben een setje wielen in de maten 19 of 20 inch voor je klaarliggen. Een setje spacers van 12 millimeter brengen de velgen verder naar buiten. Gek trouwens, want als je toch zelf nieuwe velgen produceert, laat ze dan meteen zonder de spacers een stukje naar buiten komen.
Binnenin strooit de tuner met nieuwe alcantara bekleding voor het stuur en aluminium accessoires in de vorm van schakelflippers, pedalen en een afdekplaatje voor de iDrive-controller. Dat iDrive-dopje kost je trouwens 178 piek. Een sleutelhouder voor in je bekerhouder kost dan weer 112 euro. Wil je alleen het extra vermogen? Dan ben je 4.308 euro kwijt.
Het kan overigens niet lang meer duren voordat BMW de nieuwe M2 op basis van deze 2-serie onthuld. We zouden daar eventjes op wachten. Als je dan nog wielspacers wilt, kan dat altijd nog.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Wat staat beter onder een auto: wel of geen uitlaten?

AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen

AC Schnitzer geeft de BMW i4 een upgrade om boefjes te vangen

AC Schnitzer BMW i4 is anders getuned dan normaal

De AC Schnitzer ACS1 Green Hell is een nog scherpere M135i

AC Schnitzer BMW M440i: 420 pk

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
