Pff… Even bijkomen. Speed Week 2018 is voorbij en er is een winnaar gekozen. We kunnen natuurlijk niet iedereen tevreden stellen met onze keuze, maar we hopen dat jullie in ieder geval genoten hebben van onze tests en avonturen door heel Europa.

Terugblik

En dan is het nu tijd voor een aantal terugblikken. Zo schopte de BMW M2 Competition het tot de finale, maar eindigde in die allesbeslissende strijd op de vijfde plek. Dapper gestreden, maar het bleek net niet genoeg.

Volgens Chris Harris stak hij vooral een beetje flets af tegen de andere finalisten; hij bleek weinig vernieuwend ten opzichte van zijn voorganger. Men voegde simpelweg vermogen en elektronica toe en besteedde weinig aandacht aan gewichtsverlies. En dat vond Chris zonde.

Alles is relatief

Nu moeten we eerlijk toegeven, het feit dat we kritiek hebben op de marginale vernieuwingen ten opzichte van de oude M2 ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan de genialiteit van de Alpine A110. Zo zie je maar, ook deze test is relatief. Want vernieuwingen of niet, de BMW M2 Competition blijft een geweldige auto om in te rijden.

En dat wordt groots bewezen door middel van deze video. Harris ondervindt persoonlijk hoe het zit met de M-factor van deze M2, en het blijkt nog steeds een geniale auto. Vandaar natuurlijk zo weinig vernieuwingen. Never change a winning team, dachten ze bij BMW.

Chris Harris jaagt de BMW M2 Competition over Circuit de Charade

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)