
Pff… Even bijkomen. Speed Week 2018 is voorbij en er is een winnaar gekozen. We kunnen natuurlijk niet iedereen tevreden stellen met onze keuze, maar we hopen dat jullie in ieder geval genoten hebben van onze tests en avonturen door heel Europa.
Terugblik
En dan is het nu tijd voor een aantal terugblikken. Zo schopte de BMW M2 Competition het tot de finale, maar eindigde in die allesbeslissende strijd op de vijfde plek. Dapper gestreden, maar het bleek net niet genoeg.
Volgens Chris Harris stak hij vooral een beetje flets af tegen de andere finalisten; hij bleek weinig vernieuwend ten opzichte van zijn voorganger. Men voegde simpelweg vermogen en elektronica toe en besteedde weinig aandacht aan gewichtsverlies. En dat vond Chris zonde.
Alles is relatief
Nu moeten we eerlijk toegeven, het feit dat we kritiek hebben op de marginale vernieuwingen ten opzichte van de oude M2 ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan de genialiteit van de Alpine A110. Zo zie je maar, ook deze test is relatief. Want vernieuwingen of niet, de BMW M2 Competition blijft een geweldige auto om in te rijden.
En dat wordt groots bewezen door middel van deze video. Harris ondervindt persoonlijk hoe het zit met de M-factor van deze M2, en het blijkt nog steeds een geniale auto. Vandaar natuurlijk zo weinig vernieuwingen. Never change a winning team, dachten ze bij BMW.
Chris Harris jaagt de BMW M2 Competition over Circuit de Charade
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW M240i van Dahler krijgt meer power dan de oude M2

De extreme Manhart MH2 630 is het circuitspeeltje voor mensen met lef

De BMW M240i xDrive is echt een kleine 4-serie geworden

BMW M2 met Hellcat-V8

Remmen BMW M2 falen bij 200+ km/u

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

De eerste elektrische brandweerwagen van de VS heeft een BMW-dieselmotor aan boord

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

De extreme Manhart MH2 630 is het circuitspeeltje voor mensen met lef

BMW M2 met Hellcat-V8

Chris Harris: banden en ESP zijn ver gekomen

BMW M2 Competition van Dähler

De finalisten van Speed Week 2018

Hyundai i30 N vs Ford Fiesta ST

Chris Harris onthult de Speed Week-finalisten

Mercedes-AMG G 63 vs Alfa Romeo Stelvio Q vs Lamborghini Urus

Dallara Stradale vs Alpine A110 vs Lotus Exige Cup 430

Bugatti Chiron is onze safety-car tijdens Speed Week 2018

BMW M2 met dieselmotor heeft 3 turbo’s

Gerucht: BMW iM2 met 1.362 pk

Jeroom ontwerpt bestickering BMW M2 CS Racing

BMW M3 CSL vs BMW M2 CS

BMW M2 CS vs M2 Competition

BMW M2 CS Racing Cup Benelux gaat van start

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

De Audi RS 3 Limousine maakt ons verdrietig voor een elektrische toekomst

Nooit eerder getoonde Volkswagen Golf 8 TCR duikt op in loods

Zo maak je een daily driver (met de bijbehorende viezigheid) goed schoon

Toyota Prius blijkt uitstekende trekauto en trekt enorme gooseneck-trailer

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

Dit zijn negen stiekeme (en vaak geniale) trucjes die werden uitgehaald in de racerij

Je kunt nu deze omgebouwde Dakar-vrachtwagen huren als ultieme camper

Stopt Seat als verbrandingsmotoren verboden worden?

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

Reacties