
‘Het duurde meer dan 30 jaar voordat BMW voor het eerst een Touring-versie van de M3 bouwde’, zo opent AC Schnitzer de mededeling dat de tuner de M3 Touring gaan aanpakken. We leiden hieruit af dat AC Schnitzer al jaren met jeukende handen wacht op een rugzakversie van de M3. Nu is dat moment eindelijk daar, en de tuner houdt zich dan ook zeker niet in.
De tuner biedt twee verschillende upgrades aan voor het motorpakket. Bij de eerste gaan het vermogen en koppel van de 3,0-liter zes-in-lijn van 510 pk en 650 Nm naar 590 pk en 750 Nm. Is dat niet genoeg, kies dan voor stap twee. Daarbij groeit het vermogen naar 610 pk en het koppel naar 750 Nm. Zullen je kinderen op de achterbank ook vast het leukst vinden.
AC Schnitzer pakt ook het uiterlijk van de BMW M3 Touring aan
Bij dat tweede pakket krijgt je M3 er ook nog eens RSV-uitlaat met vier koolstofvezel uiteinden bij. Je kunt deze uitlaat overigens ook als losse optie kiezen. Daarnaast kan AC Schnitzer de vooras van je M3 Touring 20 tot 25 millimeter dichter bij de grond zetten. Verder kunnen ze de stationwagen voorzien van 20-inch lichtmetalen velgen, een splitter, zijskirts, een dakspoiler en natuurlijk wat AC Schnitzer-stickers.
Wat je precies betaalt voor het tuningpakket voor de M3 Touring maakt AC Schnitzer niet bekend. De Touring zelf kost in Nederland minimaal 144.101 euro. Al met al maakt het pakket de stationwagen een stuk(je) smaakvoller. Overweeg het eens.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Deze opgeleukte BMW M340i heeft een fraaiere neus dan de M3 én meer koppel

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Wat staat beter onder een auto: wel of geen uitlaten?

AC Schnitzer geeft de BMW i4 een upgrade om boefjes te vangen

AC Schnitzer BMW i4 is anders getuned dan normaal

AC Schnitzer BMW M240i krijgt een bijzondere achterspoiler

De AC Schnitzer ACS1 Green Hell is een nog scherpere M135i

AC Schnitzer BMW M440i: 420 pk

BMW M3 verliest kenmerkende ‘angel eyes’, krijgt extra vermogen terug

Meer dan een BMW M3 Touring heb je eigenlijk niet nodig in je leven

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

‘BMW werkt aan een M3 CS Touring , komt al in 2025’

BMW-rijder laat even zien hoe je verbannen wordt van de Nürburgring

De BMW M3 Touring krijgt 650 pk en een sterrenhemel van Manhart

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat
