
AC Schnitzer pakt de BMW M3 aan: het wordt een heuse AC Schnitzer M3.
Het is een lekker koolstofvezelfeestje bij de Duitse tuner en op de gastenlijst staan spoilers, splitters en zelfs carbon spiegelkappen. En koolstofvezel betekent een laag gewicht: de splitter weegt bijvoorbeeld slechts 400 gram.
Binnenin de BMW M3 gaat de tuner met de naam die lijkt op een gepaneerd stukje varkensvlees los met aluminium. Aluminium pedalen en aluminium sleutelhouders bijvoorbeeld. Je mag daarnaast kiezen tussen een setje verlagingsveren van 25 millimeter voor en 10 millimeter achter of verstelbare racedempers die je M3 of M4 rondom ongeveer 30 millimeter omlaag kiepen. Zo vullen die dikke 20 inch wielen, die AC Schnitzer toevallig ook aanbiedt, net even wat beter.
Is de AC Schnitzer M3 ook nog een beetje sneller?
De gast van de avond is natuurlijk de motor. AC Schnitzer prikt een nieuwe ECU naast de bestaande. Het vermogen gaat door deze ingreep van 431 naar 510 pk en het koppel van 550 naar 645 Nm. En ben je bang dat je met al dat vermogen de zuigers het feestje vroegtijdig verlaten en uit je blok springen? Schnitzer geeft je twee jaar garantie op je motor na de tuningsbeurt. Om ervoor te zorgen dat de buren niet gaan klagen, plaatst AC Schnitzer een demper in je uitlaat met een vlinderklep. Open betekent herrie, gesloten zorgt voor rust. Jij blij, buren blij.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Wat staat beter onder een auto: wel of geen uitlaten?

AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen

AC Schnitzer geeft de BMW i4 een upgrade om boefjes te vangen

AC Schnitzer BMW i4 is anders getuned dan normaal

AC Schnitzer BMW M240i krijgt een bijzondere achterspoiler

De AC Schnitzer ACS1 Green Hell is een nog scherpere M135i

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit
