
Ondertussen weet je dat de Alpine A110 een verslavend betrokken auto is, vriendelijk in z’n communicatie en tegelijkertijd aanmoedigend om hem en jezelf te pushen. Hij gaat af als een raketje en ketst de hoek om als een kitten.
En waarschijnlijk wil je er eentje. Al weet je het zelf misschien nog niet. De Première Edition is helemaal uitverkocht, maar gelukkig komt Alpine nu met de Pure en Légende. Beide houden de 1,8-liter viercilinder met 252 pk.
Alpine A110 Pure en Légende
Wat de Pure inhoudt, zit al in de naam. Het is een pure uitvoering zonder veel fratsen. Hij is meer gericht op rijplezier dan luxe. Lichter en harder, dus. We verwachten dat ie iets goedkoper is dan de Première Edition (67.000 euro)
De Légende zit helemaal aan de andere kant van het spectrum. Meer geluidsisolatie, leren stoelen en mooie koolstofvezel trimstukjes voor het interieur. Bovendien is de demping zachter. Dit is de auto waarmee je naar Zuid-Frankrijk wilt rijden.
McLaren did it
Alpine gaat dus McLaren achterna, die binnen de Sports Series bijvoorbeeld de comfortabele 570GT produceerde naast de 570S. En de 540C voor de kleinere portemonnee. Een prima strategie. De prijzen volgen nog.
Meer van TopGear


De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Alpine A110 R Ultime kost in Nederland meer dan een McLaren Artura

Bij deze Zagato AGTZ Twin Tail krijg je twee achterkanten (die je kunt wisselen)

Wat is de beste circuitauto van TopGears Speed Week 2023?

F1-coureur Ocon test hardere versie van de Alpine A110 op de Nürburgring

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Is de Alpine A290 GTS de hot hatch ‘nieuwe stijl’ waar je op hebt gewacht? (review)

Zescilinder waterstof sportwagen klinkt als een goede toekomst

Alpine A110 R Ultime kost in Nederland meer dan een McLaren Artura

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom zou je niet gewoon een nieuwe auto in Duitsland kopen als ze daar veel goedkoper zijn?’

Deze bekende auto’s hadden eigenlijk compleet misleidende namen
