
Zoals bij veel moderne Audi’s komen facelifts redelijk onverwacht. Bij alle auto’s hebben we het gevoel dat ze er pas net zijn, maar ongemerkt bekruipt de tijd ze. Het kruisje van de onthulling in de kalender is inmiddels ruim drie jaar oud en dat betekent dat de Audi A5-facelift hier is. Hij neemt direct de Audi S5 en de cabriolet mee.
Ingrijpende veranderingen? Heus niet. De grille is vlakker en breder omdat dat nu eenmaal een noodzakelijk kwaad is om zieltjes te winnen in de opkomende markten. Gelukkig zijn ze niet te ver gegaan, zoals andere Duitse merken dat wel zouden doen. We hoeven geen namen te noemen, jullie weten wie jullie zijn.
Geen tweede scherm in de Audi A5-facelift
Binnenin zijn de veranderingen ook minimaal. Het tweede scherm onder de navigatie zoals volledig nieuwe Audi’s dat hebben, blijft afwezig bij de Audi A5-facelift. Wel verdwijnt de draai- en drukknop van de middenconsole en groeit het navigatiescherm naar 10,1 inch en het scherm geeft nu haptische feedback.
Motoren bij de Audi A5-facelift
Je mag kiezen uit vijf motoren, waarvan vier een mild-hybridesysteem krijgen. Dit 48-volt hulpje bespaart tot 0,4 liter brandstof per 100 kilometer. De instapper is een 2,0-liter TFSI met 190 pk. Een automatische transmissie met zeven of acht versnellingen is ook standaard.
De snelste van het stel is uiteraard de Audi S5 TDI. De 3,0-liter V6-dieselmotor produceert 354 pk en 700 Nmkoppel. De 0-100-tijd is 4,7 seconden voor de Coupé en 4,9 seconden voor de Sportback. De topsnelheid is voor beide modellen 250 km/u. De prijzen volgen later.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Audi RS 5 na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Welke premium sportsedan moet je nu kiezen in Nederland?

Audi stopt met neppe uitlaten omdat iedereen ze stom vindt

Nieuwe Audi A5: de A4 heet na 30 jaar geen A4 meer

De Nederlandse politie rijdt ook met deze onopvallende Audi S5 TDI

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

Mercedes-AMG: de handbak is dood

BMW M3 en M4 komen met handbak, omdat Amerika

Geruchten over Audi RS 6 Performance wakkeren aan

Mercedes EQS: een S-klasse van de toekomst

Audi AI Trail komt met uitneembare tuinstoelen

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Alleen vandaag: 1 jaar TopGear Jaarspecials met 40% korting

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Je kunt nu ook pop-ups met reclames krijgen op jouw navigatiescherm

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Reacties