Om te beginnen, willen we graag onze welgemeende excuses aanbieden voor het tonen van deze schokkende beelden. Het is nu eenmaal nieuws en het is onze plicht om deze vreselijke foto aan de wereld te tonen. Om het grove onrecht van Audi aan jou kenbaar te maken.
We hoeven natuurlijk niet uit te leggen wat er mis is met deze foto. Dat zag je binnen twee seconden al. Alles wat er schort aan de huidige maatschappij vatte het kwaadaardige Audi in één foto, waarna ze die op Twitter plaatsten. Om te beginnen houdt het kindje geen banaan vast, maar een fallus-vormig object. Het is dus seksistisch. Daarnaast staat het kind vóór de auto, wat levensgevaarlijk zou zijn. Dat het kindje ruimschoots boven de motorkap uitsteekt, is een zwak excuus. Daarnaast heeft Audi het gore lef om de Audi RS 4 – een stationwagen met 490 liter bagageruimte – een familieauto te noemen.
Een vloedgolf van reacties volgde op de Twitter-foto. Mensen konden niet geloven dat deze foto ooit gepubliceerd is. Als reactie op alle boze berichten heeft Audi uitgebreide en welgemeende excuses geformuleerd, zoals je in de volgende alinea kunt zien. We weten niet hoe het met jullie zit, maar wij overwegen om nooit meer ook maar naar een Audi te kijken. Vind jij dat er weinig mis is met deze foto, van vragen we vriendelijk doch dringend deze website te verlaten, terug te gaan naar de jaren negentig en nooit meer terug te komen. Walgelijk.
Audi door het stof: de excuses
‘We horen jullie en laten we dit duidelijk maken: wij geven om kinderen. De Audi RS 4 is een familieauto met meer dan 30 rijassistenten, inclusief een noodremsysteem. Daarom laten we hem voor deze campagne zien met diverse familieleden. We hoopten dat we deze boodschap konden overbrengen door de zwakste verkeersdeelnemer mogelijk op relaxte wijze te laten leunen tegen RS-technologie. Dit was een fout! Audi had nooit de bedoeling om gevoelens te kwetsen. We bieden oprecht onze excuses aan voor dit ongevoelige beeld en verzekeren dat dit niet meer zal gebeuren in de toekomst. We zullen direct intern analyseren hoe deze campagne is gemaakt en of controlesystemen hebben gefaald’, zo reageert Audi op alle commotie.
De foto van Audi op Twitter
Lets your heart beat faster – in every aspect. #AudiRS4 pic.twitter.com/14XaKhlRVL
— AudiOfficial (@AudiOfficial) August 2, 2020
Met dank aan Tim voor de tip!
xander cavents heeft op 9 augustus 2020 geschreven:
Kunnen we de dag van vandaag dan echt niets meer verdragen? Zo kan jr elke foto wel negatief bekijken…..
C van Dalen heeft op 8 augustus 2020 geschreven:
Groto lulkoek en gezeur om niets. Als iedere banaan al metbeen fallus vergeleken dan ben je een grote sexmanieak. STELLETJE eikels
Kenny van Maurik heeft op 9 augustus 2020 geschreven:
Niks mis mee gewoon een kind die een banaan eet en leunt tegen een mooie auto
Henk Breedijk heeft op 8 augustus 2020 geschreven:
Wat een gezeik weer om niets. Mensen hebben er nu zeker meer tijd voor.
Michel heeft op 8 augustus 2020 geschreven:
Foto hoeft niks mis mee te zijn. Het is de tekst erboven die licht pedofiele associaties oproept. Reclamejongens schieten soms een beetje door… of is het bewust gedaan omdat pedofielen een interessante doelgroep zijn?
Thomas heeft op 8 augustus 2020 geschreven:
Als men het eten van een banaan onmiddellijk vergelijkt met een fallussymbool scheelt er eerder iets met de maker van dit artikel dan met de campagne van Audi!
Michel heeft op 8 augustus 2020 geschreven:
Het moet sarcastisch bedoeld zijn. Kan niet anders.
T heeft op 6 augustus 2020 geschreven:
Mensen kunnen tegenwoordig ook overal een probleem van maken.
Demon Reaper heeft op 5 augustus 2020 geschreven:
Mag hopen dat dit artikel sarcastisch bedoeld is. Als men een kind met een banaan seksualiseert en daarna begint over verkeersveiligheid omdat het kind voor de auto dan kan ik met een gerust hart zeggen dat die mensen complete retards zijn.
Ray heeft op 6 augustus 2020 geschreven:
Wtf man. Het is maar net wat je wilt zien..
Een beetje zieke geesten als vandaag maken dit soort voorstellingen van een kompleet normale stoere foto.
marc heeft op 6 augustus 2020 geschreven:
helemaal mee eens
Lesly heeft op 5 augustus 2020 geschreven:
Audi’s aan de top 👍 en kritiekgevende psycho’s over deze foto zijn een FLOP 😁.
Zijn er nog positief ingestelde mensen op deze wereld?
Grtjs v vrouwelijke truckchauffeur dat met een Audi rijd 👍😉
Wouter heeft op 6 augustus 2020 geschreven:
Is niks mis met deze pica a sbe3
Stephan heeft op 5 augustus 2020 geschreven:
Zegt wat over de mensen die hier wat van vinden. Ik zie het er niet in namelijk!
Lodewijk heeft op 5 augustus 2020 geschreven:
Ik denk dat mensen die aanstoot nemen aan deze foto ziek zijn. Perverse dwazen die niets anders te doen hebben. Gekte van deze tijd!!! Er staat gewoon een klein kind met een banaan tegen een mooie auto geleund, that’s it en niets meer.
Leonie Drost heeft op 5 augustus 2020 geschreven:
Deze foto en de bijbehorende tekst staat te bol van de symboliek om nog toeval te kunnen zijn.
Michel heeft op 8 augustus 2020 geschreven:
Foto hoeft niks mis mee te zijn. Het is de tekst erboven die licht pedofiele associaties oproept. Reclamejongens schieten soms een beetje door… of is het bewust gedaan omdat pedofielen een interessante doelgroep zijn?
T heeft op 8 augustus 2020 geschreven:
Helemaal mee eens…… Is puur taktiek, Audi met het media team hebben dit mvr bedacht!
Andy heeft op 5 augustus 2020 geschreven:
Als mensen zo gaan denken tegenwoordig wat halen we allemaal wel niet in ons hoofd
Ik zie een audi en een kind en meer zie of associeer ok niet.
Mario heeft op 5 augustus 2020 geschreven:
Als je maar iets hebt om over te klagen!!! Zo kan je bij ALLE reclame wel iets vinden. Triestige mensen op deze planeet!!!!
Daniel heeft op 5 augustus 2020 geschreven:
Commotie begrijpelijk, maar misschien zegt het ook iets over ons dat we een banaan onmiddellijk erotizeren..
Matthias heeft op 5 augustus 2020 geschreven:
Misschien heeft het bijschrift op de foto ook wel deels bijgedragen aan de commotie…
Tom heeft op 6 augustus 2020 geschreven:
Een wereld met gekken