De badge van de Toyota Supra A90 lijkt sterk op de oude, maar toch hangt er een geinig verhaal aan vast. Er zit namelijk een gedachte achter. ‘We probeerden een nieuw Supra-logo te maken dat gebaseerd was op het oude logo, want we vonden dat het oude logo-design er nogal gedateerd eruitzag op de nieuwe auto. Het ontwerp van de nieuwe Supra is té nieuw. Dus we moesten een nieuw logo maken’, zegt Supra-ontwerper Nobi Nakamura tegen TopGear. ‘Toen ik als passagier op de Nürburgring reed, wist ik dat ik daar mijn inspiratie vandaan wilde halen, op het circuit. Ik zag een mooie foto van een S-bocht, dus ik vroeg de logo-ontwerper een S te maken op basis van die bocht’, aldus Nakamura. Die bocht is de Wehrseifen, op de Nürburgring Nordschleife dus – het circuit waar de nieuwe Toyota Supra A90 zich uiterst thuis zou moeten voelen.
Als je de nieuwe badge van de Toyota Supra naast een foto van die bocht ziet, dan valt je direct de gelijkenis op. Het zijn dit soort kleine details die een auto interessant maken en die laten zien met welke passie een ontwerper aan de slag is gegaan. En jij kunt er leuk mee scoren op feestjes.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)