Deze getunede BMW is hoe dan ook onderdeel van de F&F-familie. De oranje coupé met brede schouders laat zien wat de M-divisie allemaal in huis heeft aan M Performance-onderdelen. De speciale M-onderdelen kwamen al in oktober uit en nu kiepert BMW ze allemaal op een M2 voor de motorshow in Essen. De koolstofvezel onderdelen moeten een ‘positief effect hebben op de aerodynamische eigenschappen.’ Aha.
Wat direct opvalt, zijn de nieuwe delen op de voorbumper, maar kijk ook eens naar de zijskirts, diffuser en giga achtervleugel. Je kunt ook een titanium uitlaat krijgen waarmee je acht kilo bespaart ten opzichte van de standaard uitlaat. Oh, en de zes-in-lijn motor met 460 pk gaat er ook nog eens lekkerder van klinken. Niet onbelangrijk.
Er verandert verder niets aan de specificaties van de BMW M2. Het vermogen gaat nog steeds naar de achterwielen en de topsnelheid blijft begrensd op 250 km/u. Of de prestaties beter worden van de M Performance-onderdelen weten we nog niet. Een sprint van 0 naar 100 km/u doet de normale M2 in 4,3 seconden en van 0 naar 200 km/u duurt 13,5 seconden.
M Performance-onderdelen voor het interieur
Vanbinnen heeft de BMW ook wat aanpassingen. Er is een nieuwe kleurtje en zelfs een armsteun en kniebeschermers met BMW M erop. Die moeten volgens BMW helpen bij ‘sportief, ambitieus rijgedrag’. Tijdens de autoshow in Essen laat BMW ook nog wat M Performance-onderdelen zien van de M3 Touring, M240i, i4 M50 en M135i. Misschien de moeite waard om even naar Essen te scheuren om te kijken?
Reacties