
Deze getunede BMW is hoe dan ook onderdeel van de F&F-familie. De oranje coupé met brede schouders laat zien wat de M-divisie allemaal in huis heeft aan M Performance-onderdelen. De speciale M-onderdelen kwamen al in oktober uit en nu kiepert BMW ze allemaal op een M2 voor de motorshow in Essen. De koolstofvezel onderdelen moeten een ‘positief effect hebben op de aerodynamische eigenschappen.’ Aha.
Wat direct opvalt, zijn de nieuwe delen op de voorbumper, maar kijk ook eens naar de zijskirts, diffuser en giga achtervleugel. Je kunt ook een titanium uitlaat krijgen waarmee je acht kilo bespaart ten opzichte van de standaard uitlaat. Oh, en de zes-in-lijn motor met 460 pk gaat er ook nog eens lekkerder van klinken. Niet onbelangrijk.
Er verandert verder niets aan de specificaties van de BMW M2. Het vermogen gaat nog steeds naar de achterwielen en de topsnelheid blijft begrensd op 250 km/u. Of de prestaties beter worden van de M Performance-onderdelen weten we nog niet. Een sprint van 0 naar 100 km/u doet de normale M2 in 4,3 seconden en van 0 naar 200 km/u duurt 13,5 seconden.
M Performance-onderdelen voor het interieur
Vanbinnen heeft de BMW ook wat aanpassingen. Er is een nieuwe kleurtje en zelfs een armsteun en kniebeschermers met BMW M erop. Die moeten volgens BMW helpen bij ‘sportief, ambitieus rijgedrag’. Tijdens de autoshow in Essen laat BMW ook nog wat M Performance-onderdelen zien van de M3 Touring, M240i, i4 M50 en M135i. Misschien de moeite waard om even naar Essen te scheuren om te kijken?
Meer van TopGear


Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Deze 10 (onverwachtse) elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt als je doorrijdt op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)
