BMW M4 CS: 1e rij-indruk

TopGear rijdt de BMW M4 CS, voor wie de gewone M4 te normaal vindt en de M4 GTS te extreem

BMW M4 CS
Autonieuws
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
Autonieuws
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS

Een BMW M4 review. Want? Is dit een speciale editie? Ja, dit is zeker een speciale editie, het is namelijk de BMW M4 CS. Als je bekend bent met de M-serie weet je direct hoe vet deze toevoeging is. Ben je hier minder bekend mee? De M4 CS zit tussen de ‘gewone’ BMW M4 en de tweezits BMW M4 GTS. De prijs van net geen 150.000 euro, en 460 pk (en een nette 7:38 minuten op de Nürburgring) valt hier precies tussenin.

Wat is er nieuw?

Elk onderdeel is aangescherpt ten opzichte van de standaard M4. De wegligging, remmen, ophanging, het sturen, het differentieel en ook de versnellingsbak zijn allemaal specifiek afgestemd op de CS. Verder heeft de BMW M4 CS een 3,0-liter twin-turbo motor die 29 pk meer levert dan de standaard versie. Van 0 naar 100 km/u doet hij in 3,9 seconden en hij stopt met versnellen bij 280 km/u, omdat daar de begrenzer inschakelt. De velgen zijn een nieuw 10-spaaks ontwerp met 19 inch voor- en 20 inch achterbanden. Dit zorgt voor meer grip aan de achterkant.

Met 1.580 kilo is hij iets lichter dan de standaard M4 en ook het interieur is iets veranderd. Je zult geen armsteunen vinden en ook minder stereospeakers, en een eenvoudiger airco-systeem. In tegenstelling tot de M4 GTS heeft de CS wel een achterbank. En er zijn nog genoeg vinkjes te zetten op de optielijst om ‘m dikker aan te kleden.

Dus… Hoe rijdt de BMW M4 CS?

In drie woorden: goed, erg goed. Dit is één van de weinige auto’s die in de basis al extreem goed is afgesteld. Je kunt met zoveel precisie en voldoening rijden dat je niet eens de drang voelt om het gaspedaal helemaal in te trappen. Als je dat wel doet, wordt de BMW M4 CS alleen maar fijner. Met Comfort, Sport en Sport Plus heb je de keuze uit drie standen. In de Comfort-stand is het een heerlijke alledaagse auto.

Net zoals de Mercedes-AMG GT R die we kortgeleden nog reden, is het een voorbeeld van een auto die houdt van het circuit. Natuurlijk is de M4 CS hiervoor veel meer geschikt dan de standaard uitvoering.

De beste M4 tot nu toe?

Waarschijnlijk wel ja. Hij zit precies in de sweet spot van de BMW-familie. En of jij hem iets te duur vindt of niet, dat maakt BMW niets uit. Ze worden de komende jaren toch wel allemaal verkocht. Het is een bruikbare vierzitter met een klein vleugje circuit-power erin. Dus, gewoon briljant.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken