
Wat ons betreft is de sleutel van een Bugatti Chiron van onschatbare waarde. Het is letterlijk en figuurlijk de sleutel tot 1.500 pk (of nog 100 pk extra bij de Super Sport en Super Sport 300+). Om al dat vermogen te ontgrendelen, heeft Bugatti een geinige gimmick in de vorm van een extra sleutel. Met deze Speed Key kun je de topsnelheid vrijspelen. Nu blijkt dat je die sleutel beter niet kunt kwijtraken.
Autoverzamelaar Steve Hamilton is een gelukkige eigenaar van een Bugatti Chiron. In een video op zijn YouTube-kanaal laat hij zien wat je kwijt bent aan tien jaar onderhoud van een Chiron. Een grote beurt die hij elke vier jaar laat doen, komt al neer op zo’n 30.000 euro. Daarnaast raadt Bugatti aan om zeer regelmatig een nieuwe set banden onder de Chiron te laten schroeven. Prijskaartje: ongeveer 4.000 euro.
Prijs voor een nieuwe sleutel van de Bugatti Chiron
Een onvoorziene uitgave was dat Hamilton de Speed Key van zijn Chiron verloor. Omdat er maar eentje per auto wordt geleverd, moest hij een nieuwe bestellen. Dat kostte hem ongeveer 12.000 euro. Koekkoek! We zullen maar zeggen dat als je een Chiron kunt betalen, je 12.000 euro ook wel kunt missen. In de video hieronder vind je de rest van de lange lijst aan kosten voor het onderhouden van een Chiron.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
