
De duurste auto ter wereld (16.5 miljoen euro inclusief belastingen) bouw je niet in een half jaartje. En toch stond op de Autosalon van Genève, een half jaar nadat de klant akkoord gaf, een glimmende Bugatti La Voiture Noire op de beursvloer. Zagen de bouwers van Bugatti een half jaar hun vrouw en kinderen niet?
Nee, zelfs Bugatti kan niet heksen. Niet met de tijd, in ieder geval – de W16-motor is weer een ander verhaal. De Bugatti La Voiture Noire op de Autosalon van Genève was slechts een showkoets zonder interieur en met een kleine elektromotor, zodat het levensgrote model op eigen kracht kon voortbewegen. De anonieme klant moet nog eventjes wachten op zijn auto.
Tim Bravo, Bugatti’s PR-chef, zegt tegen Carscoops: ‘Dit is niet de afgeronde auto. We startten slechts een half jaar geleden met het project toen de klant akkoord gaf. De auto wordt in 2 tot 2,5 jaar afgeleverd. De auto in Genève had ook nog geen interieur.’
De uiteindelijke Bugatti La Voiture Noire zal op het onderstel van een Chiron gebouwd worden. De 8,0-liter W16-motor blijft standaard en produceert dus 1.500 pk en 1.600 Nm. Wie de anonieme koper is, is nog niet bekend. Vandaar ook het woordje anoniem. Het land van bestemming is ook nog niet bekend.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

BMW M3 Touring (G21/G81) is bevestigd

Nissan GT-R R36: hoe staat het ermee?

Creatieve remklauwen van Brembo

De Ferrari hybride supercar komt deze zomer

Auto als investering: de beste en slechtste

De bijzonderste auto’s op Genève 2019

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
