
De duurste auto ter wereld (16.5 miljoen euro inclusief belastingen) bouw je niet in een half jaartje. En toch stond op de Autosalon van Genève, een half jaar nadat de klant akkoord gaf, een glimmende Bugatti La Voiture Noire op de beursvloer. Zagen de bouwers van Bugatti een half jaar hun vrouw en kinderen niet?
Nee, zelfs Bugatti kan niet heksen. Niet met de tijd, in ieder geval – de W16-motor is weer een ander verhaal. De Bugatti La Voiture Noire op de Autosalon van Genève was slechts een showkoets zonder interieur en met een kleine elektromotor, zodat het levensgrote model op eigen kracht kon voortbewegen. De anonieme klant moet nog eventjes wachten op zijn auto.
Tim Bravo, Bugatti’s PR-chef, zegt tegen Carscoops: ‘Dit is niet de afgeronde auto. We startten slechts een half jaar geleden met het project toen de klant akkoord gaf. De auto wordt in 2 tot 2,5 jaar afgeleverd. De auto in Genève had ook nog geen interieur.’
De uiteindelijke Bugatti La Voiture Noire zal op het onderstel van een Chiron gebouwd worden. De 8,0-liter W16-motor blijft standaard en produceert dus 1.500 pk en 1.600 Nm. Wie de anonieme koper is, is nog niet bekend. Vandaar ook het woordje anoniem. Het land van bestemming is ook nog niet bekend.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

BMW M3 Touring (G21/G81) is bevestigd

Nissan GT-R R36: hoe staat het ermee?

Creatieve remklauwen van Brembo

De Ferrari hybride supercar komt deze zomer

Auto als investering: de beste en slechtste

De bijzonderste auto’s op Genève 2019

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Veel automerken hebben het zwaar in Europa, behalve merken uit één land (en dat is slecht nieuws)

Geen grap: met deze (gratis) apps kun je de verkeerslichten op groen zetten

De vernieuwde Suzuki Alto is precies wat we nodig hebben in Nederland (maar er is slecht nieuws)

Vanaf wanneer is de elektrische auto nou echt verplicht? En is de benzineauto dan verboden?
