
Nardo Grey is als peper en zout: de Audi-kleur heeft het onverklaarbare vermogen om elke auto smakelijk te maken. Het laat ons zelfs afwijken van onze principes en een grijze Golf aanprijzen. Bovendien is dit exemplaar samengesteld door een getalenteerde optie-aanvinker. Deze Volkswagen Golf GTI Performance kost – schrik niet – 57.500 euro (mirror). Voor nog geen 2.000 euro meer, heb je ook een Volkswagen Clubsport S. Dat is dan wel een pre-facelift.
De Golf GTI Performance kost in de basis 40.391 euro. Voor het kleurtje en alle opties – zoals een panoramadak en zelfs een afneembare trekhaak – vroeg Volkswagen 17.109 euro. Een kleine Volkswagen Polo aan opties, dus. Dan rij je – in onze nederige mening – wel de dikste Golf GTI Performance van Nederland. Alleen jammer van de DSG-bak.
Maar wat krijg je dan?
Een GTI Performance. Dus 245 pk en een magisch sperdifferentieel. In 6,2 seconden zit je op de toegestane snelheid van de A2. De Performance is voorzien van meer gereedschap dat de intensieve gebruiker wil: grotere remschijven (430 millimeter vóór en 310 millimeter achter).
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
8 reacties op “De duurste Volkswagen Golf GTI Performance van Nederland”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?

Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen

Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring

Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

In Duitsland is een Golf GTI leasen veel goedkoper dan een Aygo leasen in Nederland

Volkswagen laat eerste beelden van nieuwe Golf GTI Clubsport zien

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Als autofreak weet je misschien meteen wat er bedoeld wordt. Zo ‘freak’ ben ik niet. ‘Alleen jammer van de DSG-bak’. Hoezo? Zit ie er wél of niet op? In commentaren komt die bak er altijd zo goed af. Ik weet dus niet hoe ik dit moet interpreteren.
De DSG-bak is een automaat. In principe weinig mis mee, maar in een hot hatch wil je toch wel zelf schakelen 🙂
Wat heb je eigenlijk aan zon Clubsport?
Veel te hard voor Nederlands gebruik.
Doe mij maar een Performance. Met andere wielen aub. Santiago bijv.