De duurste Volkswagen Golf GTI Performance van Nederland

Talentje: iemand stelde deze GTI zo samen dat hij duurder is dan de gemiddelde Clubsport

duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI
duurste Volkswagen Golf GTI

Nardo Grey is als peper en zout: de Audi-kleur heeft het onverklaarbare vermogen om elke auto smakelijk te maken. Het laat ons zelfs afwijken van onze principes en een grijze Golf aanprijzen. Bovendien is dit exemplaar samengesteld door een getalenteerde optie-aanvinker. Deze Volkswagen Golf GTI Performance kost – schrik niet – 57.500 euro (mirror). Voor nog geen 2.000 euro meer, heb je ook een Volkswagen Clubsport S. Dat is dan wel een pre-facelift.

De Golf GTI Performance kost in de basis 40.391 euro. Voor het kleurtje en alle opties – zoals een panoramadak en zelfs een afneembare trekhaak – vroeg Volkswagen 17.109 euro. Een kleine Volkswagen Polo aan opties, dus. Dan rij je – in onze nederige mening – wel de dikste Golf GTI Performance van Nederland. Alleen jammer van de DSG-bak.

Maar wat krijg je dan?

Een GTI Performance. Dus 245 pk en een magisch sperdifferentieel. In 6,2 seconden zit je op de toegestane snelheid van de A2. De Performance is voorzien van meer gereedschap dat de intensieve gebruiker wil: grotere remschijven (430 millimeter vóór en 310 millimeter achter).

Reacties
  1. peter van den bemt zegt op 21 mei 2017 om 10:53:

    Als autofreak weet je misschien meteen wat er bedoeld wordt. Zo ‘freak’ ben ik niet. ‘Alleen jammer van de DSG-bak’. Hoezo? Zit ie er wél of niet op? In commentaren komt die bak er altijd zo goed af. Ik weet dus niet hoe ik dit moet interpreteren.

    • Redactie TopGear Nederland zegt op 22 mei 2017 om 10:02:

      De DSG-bak is een automaat. In principe weinig mis mee, maar in een hot hatch wil je toch wel zelf schakelen 🙂

  2. Carlo zegt op 20 mei 2017 om 17:43:

    Wat heb je eigenlijk aan zon Clubsport?
    Veel te hard voor Nederlands gebruik.
    Doe mij maar een Performance. Met andere wielen aub. Santiago bijv.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken