Deze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken

De kopers hebben massaal gewacht

Foto('s): Porsche Centrum GelderlandDeze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken
Foto('s): Porsche Centrum GelderlandDeze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken
Foto('s): Porsche Centrum GelderlandDeze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken
Foto('s): Mick Kok / Porsche Centrum GelderlandDeze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken
Foto('s): Porsche Centrum GelderlandDeze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken
Foto('s): Christian Kalse / Porsche NederlandPorsche 911 Turbo S Geel in Nederland
Foto('s): Christian Kalse / Porsche NederlandPorsche 911 Turbo S Geel in Nederland
Foto('s): Christian Kalse / Porsche Nederland
Foto('s): Christian Kalse / Porsche NederlandTeller Porsche 911 Turbo S 992
Foto('s): Christian Kalse / Porsche NederlandVelgen Porsche 911 Turbo S 992
Foto('s): Christian Kalse / Porsche NederlandTeller Porsche 911 Turbo S 992
Deze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken
Deze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken
Deze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken
Deze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken
Deze week 14x Porsche 911 Turbo op kenteken
Porsche 911 Turbo S Geel in Nederland
Porsche 911 Turbo S Geel in Nederland
Teller Porsche 911 Turbo S 992
Velgen Porsche 911 Turbo S 992
Teller Porsche 911 Turbo S 992

Je hebt inmiddels her en der wel gelezen dat de nieuwe BPM-regels zijn ingegaan in Nederland. De hoogte van de BPM wordt niet meer bepaald aan de hand van de gegevens van de NEDC-meetmethode, maar aan de hand van de nieuwe WLTP-methode. De WLTP is een manier om de uitstoot en het verbruik te meten van auto’s, en het schetst een realistischer beeld dan de oude NEDC-methode. Al langer was bekend dat vooral de snellere en krachtigere auto’s minder vieze luchtjes uitstootte dan de NEDC aangaf, en hierdoor zakten diverse auto’s al in prijs.

Slimme kopers wachtten dus even met het op naam zetten van hun nieuwe aanwinst. Zo werd er deze week plots een flinke roedel M-modellen van BMW op kenteken gezet en ook diverse Audi-modellen met een ‘R’ of ‘S’ in de naam. Maar het zijn de Porsche-kopers die een beroep deden op hun geduld. Deze week zijn er maar liefst veertien Porsche 911 Turbo S’jes op kenteken gezet, zowel dichte versies als cabrio’s. Dat blijkt uit gegevens van Kenteken.tv.

De vanafprijs van de Porsche 911 Turbo S zakte van 279.000 euro naar 272.500 euro, toch de moeite waard om een maandje te wachten. Overigens kocht niemand een absolute instapper. De goedkoopste Turbo S is een cabriolet en kostte 297.490 euro. Voor de duurste werd 321.706 euro afgetikt. De duurste Porsche die deze week een kenteken kreeg, is een Porsche 911 Speedster van 383.462 euro. Daarnaast werden er ook veel Cayennes en 911 Carrera’s op kenteken gezet.

De 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s produceert 650 pk en 800 Nm, dat is 70 pk en 50 Nm meer dan eerst. De 0-100-tijd slinkt daarmee met 0,2 seconde, naar 2,7 seconden. Dat is 0,1 seconde sneller dan een Aventador SVJ of een Ferrari 488 Pista. De teller tikt vanuit stilstand na 8,9 seconden de 200 km/u aan en de topsnelheid van de Porsche 911 Turbo S is 330 km/u. Het vermogen gaat via een achtraps automaat naar alle wielen.

Foto’s: Mick Kok

Reacties
  1. Carel de Vries zegt op 14 juli 2020 om 22:37:

    Verschrikkelijk wat een saaie kleuren, alleen grijs en zwart, waarschijnlijk zijn de eigenaren erg bang om een beetje op te vallen. Die hoeven zich daar ook geen zorgen over te maken, elke patjepeëer met wat geld heeft al een 911, dus exclusiviteit is ver te zoeken.

  2. […] Top Gear  Foto's : Mick […]

    • Rinus zegt op 7 juli 2020 om 21:33:

      Een slimme koper wacht een half jaar langer, scheelt een veelvoud van die 7k.

      • Vic zegt op 8 juli 2020 om 10:08:

        zolang een auto nieuw is blijft de volle bpm gelden een auto is voor de rdw nieuw als er minder dan ca 4000 km mee gereden is. zonder kenteken 4000 km op de klok zetten wordt lastig.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws