De virtuele onthulling van de nieuwe Nissan Leaf door Nissan Electric UK was een digitale kettingbotsing. En dan hebben we het niet over de misplaatste Trumpiaanse verwoording (It’s amazing. The best.). De president met woest in de wind dansende goudkleurige lokken zou nooit vooraan staan om een Japanse EV aan te prijzen.
Nee, de ogenschijnlijk onschuldige link in de tweet gaat naar een website die niet van Nissan is. Sterker nog, het is een anti-Nissan website. Oepsie. Een stagiair mag een weekje voor straf extra koffie halen.

Waarom is er een anti-Nissan website?

Uzi Nissan, geboren in Israel, kwam in 1976 naar Amerika en startte daar zijn computerbedrijf. Toen kende iedereen Nissan Motor nog als Datsun. In 1994 kocht hij het domein ‘Nissan.com’. Toen plofte in 1999 ineens een brief op de deurmat bij Uzi. Nissan was een rechtszaak gestart en claimde 10.000.000 dollar voor het gebruiken van het Nissan-handelsmerk en het bezet houden van het domein.

Wie won de rechtszaak?

Nissan won. Eh, het computerbedrijf. Je zou denken dat Uzi blij is, maar hij is vooral pissig. Daarom wijdde hij zijn website aan het verspreiden van anti-Nissan-propaganda. Op zijn site lees je het rechtszaak-avontuur. En Nissan Electric UK stuurde vrolijk een tweet naar zijn site. Waarschijnlijk wist niemand aan deze kant van de Atlantische Oceaan dat Nissan ooit voor 10 miljoen een klein computerbedrijfje probeerde aan te klagen. En nu wel. Via: Jalopnik

Reacties

  • Ray heeft op 11 september 2017 geschreven:

    David tegen een extreem domme Goliath, verhaal van deze Nissan ‘David’ blijft lachen na het weer gelezen te hebben. Wat betreft de Nissan leave laat deze ajb in the UK blijven

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)