
Volgens Dodge gaat de Challenger Demon in 2,3 seconden naar de 96 km/u. De 100 km/u volgt een fractie van een seconde later. Daarmee pakt de straatlegale dragracer de titel voor snelst accelererende productie-auto ter wereld. Officieel, tenminste.
De Ferrari 488 Pista doet het sprintje naar de 100 km/u officieel in 2,8 seconden en komt dus niet in de buurt. Ook weer: officieel, dus. Want volgens ArabGT zijn deze tijden aan de conservatieve kant, en komt de Ferrari 488 Pista-acceleratie meer in de buurt van de 2,2 seconden. In een video meten ze een 0-100-tijd van 2,26 seconden.
Het verhaal smaakt wat flauw, dus neem het met wat korreltjes zout. We vergelijken nu de officiële tijden van de Demon met de onofficiële tijden van de Pista. Plus, de test is gedaan met een testexemplaar van Ferrari zelf. Het merk had er, zeker in het verleden, nog weleens een handje van om de modellen voor de pers een pietsje sneller te maken.
Als de video klopt, mag de Ferrari 488 Pista in ieder geval de snelst accelererende productieauto noemen die je in Europa kunt kopen. Voor zover je ‘m überhaupt nog kunt kopen. Het predicaat ‘bloedsnel’ is hoe dan ook gepast.
Ferrari 488 Pista acceleratie 0-100
Eén reactie op “Ferrari 488 Pista acceleratie: sneller dan Demon?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten

Nieuwe eigenaar Ferrari 488 crasht al na 3 kilometer tegen de vangrail

Ferrari klaagt Mansory aan en wint

Opel Corsa vs Ferrari 488 Pista in dragrace

Touring Superleggera Arese RH95 is een Ferrari

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Mensen haten op rijstijl van Leclerc op de openbare weg (maar wij snappen hem wel)

Charles Leclerc jaagt in Ferrari 488 Pista Spider op dieven die zijn horloge hebben gestolen

‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten

Chris Harris: Ferrari 488 Pista vs McLaren 600LT

Novitec Ferrari 488 Pista is een natuurlijke schoonheid

Ferrari 488 Pista Spider

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Als je dit filmpje op 0.25 snelheid kijkt, doet hij er ongeveer 10.60 sec. over. Als je dat weer door 4 deelt komt er 2,65 uit. Dat is wel weer iets langzamer. Maar misschien heb ik het fout.