
Volgens Dodge gaat de Challenger Demon in 2,3 seconden naar de 96 km/u. De 100 km/u volgt een fractie van een seconde later. Daarmee pakt de straatlegale dragracer de titel voor snelst accelererende productie-auto ter wereld. Officieel, tenminste.
De Ferrari 488 Pista doet het sprintje naar de 100 km/u officieel in 2,8 seconden en komt dus niet in de buurt. Ook weer: officieel, dus. Want volgens ArabGT zijn deze tijden aan de conservatieve kant, en komt de Ferrari 488 Pista-acceleratie meer in de buurt van de 2,2 seconden. In een video meten ze een 0-100-tijd van 2,26 seconden.
Het verhaal smaakt wat flauw, dus neem het met wat korreltjes zout. We vergelijken nu de officiële tijden van de Demon met de onofficiële tijden van de Pista. Plus, de test is gedaan met een testexemplaar van Ferrari zelf. Het merk had er, zeker in het verleden, nog weleens een handje van om de modellen voor de pers een pietsje sneller te maken.
Als de video klopt, mag de Ferrari 488 Pista in ieder geval de snelst accelererende productieauto noemen die je in Europa kunt kopen. Voor zover je ‘m überhaupt nog kunt kopen. Het predicaat ‘bloedsnel’ is hoe dan ook gepast.
Ferrari 488 Pista acceleratie 0-100
Eén reactie op “Ferrari 488 Pista acceleratie: sneller dan Demon?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten

Nieuwe eigenaar Ferrari 488 crasht al na 3 kilometer tegen de vangrail

Ferrari klaagt Mansory aan en wint

Opel Corsa vs Ferrari 488 Pista in dragrace

Touring Superleggera Arese RH95 is een Ferrari

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Mensen haten op rijstijl van Leclerc op de openbare weg (maar wij snappen hem wel)

Charles Leclerc jaagt in Ferrari 488 Pista Spider op dieven die zijn horloge hebben gestolen

‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten

Chris Harris: Ferrari 488 Pista vs McLaren 600LT

Novitec Ferrari 488 Pista is een natuurlijke schoonheid

Ferrari 488 Pista Spider

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Dit type autoband ziet er cool uit, maar is altijd gevaarlijk (zelfs de duurdere merken)

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Als je dit filmpje op 0.25 snelheid kijkt, doet hij er ongeveer 10.60 sec. over. Als je dat weer door 4 deelt komt er 2,65 uit. Dat is wel weer iets langzamer. Maar misschien heb ik het fout.