
Volgens Dodge gaat de Challenger Demon in 2,3 seconden naar de 96 km/u. De 100 km/u volgt een fractie van een seconde later. Daarmee pakt de straatlegale dragracer de titel voor snelst accelererende productie-auto ter wereld. Officieel, tenminste.
De Ferrari 488 Pista doet het sprintje naar de 100 km/u officieel in 2,8 seconden en komt dus niet in de buurt. Ook weer: officieel, dus. Want volgens ArabGT zijn deze tijden aan de conservatieve kant, en komt de Ferrari 488 Pista-acceleratie meer in de buurt van de 2,2 seconden. In een video meten ze een 0-100-tijd van 2,26 seconden.
Het verhaal smaakt wat flauw, dus neem het met wat korreltjes zout. We vergelijken nu de officiële tijden van de Demon met de onofficiële tijden van de Pista. Plus, de test is gedaan met een testexemplaar van Ferrari zelf. Het merk had er, zeker in het verleden, nog weleens een handje van om de modellen voor de pers een pietsje sneller te maken.
Als de video klopt, mag de Ferrari 488 Pista in ieder geval de snelst accelererende productieauto noemen die je in Europa kunt kopen. Voor zover je ‘m überhaupt nog kunt kopen. Het predicaat ‘bloedsnel’ is hoe dan ook gepast.
Ferrari 488 Pista acceleratie 0-100
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Ferrari 488 Pista acceleratie: sneller dan Demon?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten

Nieuwe eigenaar Ferrari 488 crasht al na 3 kilometer tegen de vangrail

Ferrari klaagt Mansory aan en wint

Opel Corsa vs Ferrari 488 Pista in dragrace

Touring Superleggera Arese RH95 is een Ferrari

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

Mensen haten op rijstijl van Leclerc op de openbare weg (maar wij snappen hem wel)

Charles Leclerc jaagt in Ferrari 488 Pista Spider op dieven die zijn horloge hebben gestolen

‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten

Chris Harris: Ferrari 488 Pista vs McLaren 600LT

Novitec Ferrari 488 Pista is een natuurlijke schoonheid

Ferrari 488 Pista Spider

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Dubieuze deepfakevideo van Lewis Hamilton gaat het internet over – check hem hier

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Met deze elektrische auto kun je handmatig schakelen

Als je dit filmpje op 0.25 snelheid kijkt, doet hij er ongeveer 10.60 sec. over. Als je dat weer door 4 deelt komt er 2,65 uit. Dat is wel weer iets langzamer. Maar misschien heb ik het fout.