
Volgens Dodge gaat de Challenger Demon in 2,3 seconden naar de 96 km/u. De 100 km/u volgt een fractie van een seconde later. Daarmee pakt de straatlegale dragracer de titel voor snelst accelererende productie-auto ter wereld. Officieel, tenminste.
De Ferrari 488 Pista doet het sprintje naar de 100 km/u officieel in 2,8 seconden en komt dus niet in de buurt. Ook weer: officieel, dus. Want volgens ArabGT zijn deze tijden aan de conservatieve kant, en komt de Ferrari 488 Pista-acceleratie meer in de buurt van de 2,2 seconden. In een video meten ze een 0-100-tijd van 2,26 seconden.
Het verhaal smaakt wat flauw, dus neem het met wat korreltjes zout. We vergelijken nu de officiële tijden van de Demon met de onofficiële tijden van de Pista. Plus, de test is gedaan met een testexemplaar van Ferrari zelf. Het merk had er, zeker in het verleden, nog weleens een handje van om de modellen voor de pers een pietsje sneller te maken.
Als de video klopt, mag de Ferrari 488 Pista in ieder geval de snelst accelererende productieauto noemen die je in Europa kunt kopen. Voor zover je ‘m überhaupt nog kunt kopen. Het predicaat ‘bloedsnel’ is hoe dan ook gepast.
Ferrari 488 Pista acceleratie 0-100
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear



Nieuwe eigenaar Ferrari 488 crasht al na 3 kilometer tegen de vangrail


Ferrari klaagt Mansory aan en wint


Opel Corsa vs Ferrari 488 Pista in dragrace


Touring Superleggera Arese RH95 is een Ferrari


Ferrari 488 Pista crasht in Wassenaar




Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Frédéric Vasseur over de fouten van Ferrari, 30 pk extra en de nummer-één coureur



Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione



Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)


Dit enorme schaalmodel van de Ferrari F1-auto van 2022 is ruim een meter lang


Waarom de Ferrari 296 GTS onze Supercar van het Jaar 2022 is



‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten


Chris Harris: Ferrari 488 Pista vs McLaren 600LT


Novitec Ferrari 488 Pista is een natuurlijke schoonheid


Ferrari 488 Pista Spider


Nederlandse Ferrari 488 Pista’s: dit werd er betaald


TopGear S27E01: Chris Harris in de Ferrari 488 Pista



De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken




Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?



Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione



Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)


Kooptip: De Lamborghini Countach met (waarschijnlijk) de laagste tellerstand ter wereld



Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar



De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical



De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn




Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR



Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De Range Rover Velar heeft een milde facelift gekregen



De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Edward heeft op 30 mei 2018 geschreven:
Als je dit filmpje op 0.25 snelheid kijkt, doet hij er ongeveer 10.60 sec. over. Als je dat weer door 4 deelt komt er 2,65 uit. Dat is wel weer iets langzamer. Maar misschien heb ik het fout.