
Hedendaagse auto’s die voorzien zijn van herkenbare retro-looks, die zien we wel vaker. Maar het aanbrengen van historisch-correcte beschilderingen en stickers op moderne supercars, dat bewijst soms toch nog een flinke uitdaging te zijn. We weten dan ook niet zo goed wat we van deze unieke Ferrari 812 Superfast moeten vinden.
Het idee achter de look
De kleurstelling op deze 800 pk sterke machine is afgeleid van een verre voorouder: de Ferrari 250 SWB Berlinetta Competizione. Een klassieker die, in de uitvoering donkerblauw met witte-streep-en-stip combinatie, meerdere keren over de finishlijn werd gereden door niemand minder dan Sir Stirling Moss. Dat deed hij begin zestiger jaren op circuits als Goodwood, Nassau, Brands Hatch en Silverstone.
Een Engelsman, die over een flinke zak geld heeft moeten beschikken, haalde daar blijkbaar zoveel inspiratie uit dat hij Ferrari de opdracht gaf om een matte variant van de kleur Blue Scozia Opaco op zijn nieuwe speeltje te laten spuiten. Bij deze dus het resultaat van zijn aanvraag.
Over smaak valt wel te twisten
Over het feit dat dit één van de meest opvallende 812’s is die op onze aardbodem rondrijden, valt niet te twisten. Maar over smaak wel, vinden wij. Dus wat denk jij? Is deze Ferrari 812 Superfast goed uit de verf gekomen? Op de TopGear-redactie zijn we het er nog niet helemaal over eens.
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione

Italiaanse politie moedigt Nederlandse Ferrari aan flink gas te geven

Straatrace Seat Leon en Ferrari 812 eindigt in tranen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Sir Stirling Moss overleden op 90-jarige leeftijd

Waarom de Maserati 250F een van de beste F1-auto’s is

Toen Sir Stirling Moss in 1955 de Mille Miglia won

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Hij wil de indruk wekken dat de auto aan een race deelneemt of heeft deelgenomen, maar is vergeten er een nummer op te zetten. Nogal onlogisch dus.Doe dan zoals bij de Ford MUstang een dubbele streep in het midden over de motorkap en het dak, dat ziet er vaak wel goed uit.
Ik vind het eerlijk gezegd wel mooi. Een keer eens wat anders dan anders. ?