
De luidkeelse V8 uit de 488 Pista achter je, de zon op je knar en een scheut meer comfort dan de eerder genoemde Pista onder je bips. Dat is de Ferrari F8 Spider. Net als de 488 en de 458 daarvoor, verliest de F8 Tributo zijn vaste dak voor een mechanisch verdwijnend exemplaar.
De Ferrari F8 Spider is lichter dan zijn voorganger, zwaarder dan McLaren
De Ferrari F8 Spider is 50 kilo lichter dan de 488 Spider en 50 pk krachtiger. De Spider weegt wel weer 40 kilo meer dan de McLaren 720S Spider, dat komt door Ferrari’s voorkeur voor een metalen chassis. De koolstofvezel monocoque van de 720S behoeft geen versteviging wanneer je een zaag in het dak zet, het chassis van de F8 wel.
De weegschaal presenteert meer dan 1.400 kilo als je de Ferrari F8 Spider er droog op zet. Rijklaar gaat de auto over de 1.500 kilo. Waggelt F8 Spider dan meer dan hij rent? Oordeel zelf: in 2,9 seconden zit ie op de 100 km/u, in 8,2 seconden op de 200 km/u en de topsnelheid is 340 km/u. De McLaren 720S Spider houdt de Ferrari F8 Spider prima bij.
Het vermogen komt uit de bekende 3,9-liter biturbo V8 met 720 pk en 770 Nm. Het maximum toerental voor de turbomotor is 8.000 en Ferrari deed er alles aan om de motor aan te laten voelen als een atmosferisch exemplaar. Het vermogen gaat via zeventraps automaat met dubbele koppeling naar de achterwielen.
Aerodynamica op de Ferrari F8 Spider
Zoals Ferrari dat doet bij cabrio’s, pasten ze de aerodynamica aan om de wind uit de cabine te houden, de motor genoeg koele lucht te geven en ervoor te zorgen dat de carrosserie stevig op het asfalt gedrukt wordt. Het dak verdwijnt in 14 seconden tot een snelheid van 45 km/u.
De releasedatum van de Ferrari F8 Spider is ergens in 2020. Prijzen zijn nog niet bekend. Je kunt ook wachten op de Ferrari 812 Superfast Spider (Al kan het zomaar zijn dat ie Aperta of Barchetta gaat heten.)
Meer van TopGear


Man koopt Ferrari F8 en crasht hem een week later bij een automeeting

Nederlandse politie neemt op ’sluwe wijze’ gestolen Ferrari F8 in beslag

De Ferrari SP48 Unica is een door Ferrari gemodificeerde F8

Deze Mansory F8 Spider is ’soft’, volgens de tuner zelf

Ferrari F8 Tributo total loss door verborgen schade

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

In deze provincie mag je straks niet harder dan 100 na 19:00 (en krijg je een boete als je het wel doet)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Het gaat nog drukker worden op de Nederlandse wegen, en je kunt wel raden waarom

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is
