
Mooi ding op de foto toch? De Ferrari is van verhuurbedrijf Royalty Exotic Cars in Las Vegas. Er lijkt weinig mis mee, maar hij staat al een avondje langs de weg. Frappant genoeg overnachtte de auto daar zonder gekinkelde ruitjes, én de alarmlichten doen het nog na een nachtje knipperen. Best bijzonder. De klant was ergens opgeklapt en heeft de auto net buiten de gokstad achtergelaten. Waarschijnlijk heeft de huurder een verhoogde rijbaanscheiding geraakt met de Ferrari F8 Tributo.
Vanbuiten lijkt het op niet meer dan een stel kapotte velgen en een beschadigde voorbumper, maar de schade is aanzienlijker. De zijairbag is geploft, maar de V8-motor loopt gewoon nog. Bij nadere inspectie blijkt dat niet alleen de schokdemper kapot is, maar ook het subframe waar de schokdemper aan vastzit. Volgens de monteur is de auto total loss door de schade – en dat met minder dan 1.600 kilometer op de teller.
Gaat de auto nu de shredder in?
Voor de kliks is het uiteraard heel gunstig om te roepen dat een klant een Ferrari F8 Tributo total loss heeft gereden. Ze zullen er vast genoeg verstand van hebben, maar we vermoeden dat deze Ferrari wel weer asfalt gaat zien. Vanbinnen hoeft alleen één airbag vervangen te worden, vanbuiten wat lakschade aan de bumper vóór en een handige Harry moet het subframe zien te repareren. Dat moet wel lukken voor minder dan 300.000 euro (wat het ding nog wel waard is), is onze onprofessionele mening.
Ferrari F8 Tributo total loss door verborgen schade
Meer van TopGear


Man koopt Ferrari F8 en crasht hem een week later bij een automeeting

Nederlandse politie neemt op ’sluwe wijze’ gestolen Ferrari F8 in beslag

De Ferrari SP48 Unica is een door Ferrari gemodificeerde F8

Deze Mansory F8 Spider is ’soft’, volgens de tuner zelf

Ferrari F8 Tributo crasht 6 uur na aflevering

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Deze nieuwe auto’s scoren niet goed in de crashtest (en dat heeft een duidelijke reden)

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden
