
Toen Ferrari besloot nog één dichte LaFerrari te bouwen om te veilen voor het goede doel, bracht dit exemplaar (nummer 500) 7 miljoen dollar op. Een idioot bedrag, zelfs voor een LaFerrari, maar de opbrengst ging naar het National Italian American Foundation’s Earthquake Relief Fund en was op die manier nog te verklaren.
De opbrengst was geen afwijking, zo lijkt het nu. Voor hun veiling in Arizona biedt RM Sotheby’s nu een LaFerrari Aperta aan die naar schatting tussen de 6,5 en 8,5 miljoen dollar (5,6 tot 7,4 miljoen euro) moet opleveren. Vergelijk het met prijzen van zijn concurrenten uit dezelfde tijd: de waardes van de Porsche 918 Spyder en de McLaren P1 schommelen rond de twee miljoen euro.
Uiteraard gaat het hier om een schatting van RM Sotheby’s, maar je mag er stiekem wel van uitgaan dat ze er het een en ander vanaf weten. Ze zitten er immers bovenop. Dan moet er natuurlijk wel toevallig iemand aanwezig zijn die zulke bedragen wil bieden op deze LaFerrari Aperta met zo’n 2.400 kilometer op de teller.
Specificaties van de LaFerrari Aperta
De 6,2-liter V12 en een elektromotor produceren samen een gecombineerd vermogen van 963 pk en 970 Nm koppel. Dit alles gaat naar de achterwielen. Van 0 naar 100 km/u gaat de LaFerrari in 2,9 seconden en de topsnelheid ligt boven de 350 km/u. Ferrari bouwde slechts 210 exemplaren van de LaFerrari Aperta. Bied jij?
Eén reactie op “Ferrari LaFerrari Aperta: waarde stijgt door het dak”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

ik bied 5 euro!