
Het Amerikaanse team van Chip Ganassi veroverde met de nieuwe Ford GT plek 1, 3 en 4 in de GTE Pro-klasse op de 24 uur van Le Mans. Daarna werd de beslissing al snel genomen: Ford scheurt door tot 2019. Eigenlijk zou Ford maar twee seizoenen meestrijden in het World Endurance Championship en het IMSA WeatherTech Sportscar Championship. Maar ja, als je ergens goed in bent, waarom zou je er dan mee stoppen?
Bovendien heeft Ford zo de mogelijkheid om hun EcoBoost-motoren, aerodynamica en materialen te verbeteren. En wordt er een belangrijke boodschap naar buiten gebracht: dat Ford nog altijd in staat is om winnaars te produceren. Prestatiedruk genoeg, zo te merken. Hé Ford, wanneer mogen wij eens een rondje doen in de GT Le Mans-racer? Geen sprake van? Hm, goed. Dan nemen we ook genoegen met de straatversie, die later dit jaar komt. Doe ons maar die Heritage-uitvoering. Verder zijn we niet kieskeurig.
‘We willen dat iedereen weet dat we het WEC en IMSA zeer serieus opnemen. Het doel van ons Ford GT-programma was het winnen van Le Mans en we zijn erg trots dat we dat in ons eerste jaar al hebben bereikt. Dat we ons nu vier jaar verbinden aan zowel het IMSA- als het WEC-kampioenschap laat zien hoe gedreven we zijn om de Ford GT over de hele wereld te laten racen.’


De eigenaar van deze Nederlandse Ford moest na drie jaar ineens 100.000 euro belasting aftikken

VIDEO: Rijden in de Ford GT Mk IV circuitauto met ruim 800 pk

Ford won de 24 Uur van Le Mans met de verkeerde auto in 2016

Deze Ford GT40 kreeg de supercharged V8 uit de Mustang GT500

Kijk hoe een straatauto (met gemak) de 500 km/u aantikt

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit automerk betaalt de benzine van zijn klanten, maar daar zullen de klanten niet echt blij mee zijn

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Peugeot 9X8 Hypercar: is er nog wel een connectie tussen Le Mans-racers en straatauto’s?

Luister nog een keer naar de Mazda 787B

Op de filmset van ’Le Mans’ in 1970

Porsche 919 Hybrid Evo is op Spa sneller dan een F1-auto

Porsche stopt met Le Mans en waarom dat goed is

De winnaars van Le Mans 2017

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

VIDEO: Geniet van deze geweldige WRC-onboard op een smal zandweggetje

De BMW M3 GT2 Art Car uit 2010 blijft geweldig (en hij staat in Nederland binnenkort)

Waarom de 24 Uur van Le Mans aankomend weekend wél de moeite waard is om te kijken

De twintigste BMW Art Car rijdt mee tijdens de 24 uur van Le Mans als Hybrid V8
