
Met hardrijden op de snelweg win je meestal niet zo gek veel tijd, behalve als je er volledig voor gaat. Bijvoorbeeld met deze BMW. Dankzij wat verse bits en bytes plus een nieuwe downpipe verhoogt G-Power het vermogen van de 4,4-liter V8 van 530 pk naar 670 pk. Het koppel was 750 Nm en is nu 900 Nm. Een nieuwe topsnelheid van 330 km/u is nu mogelijk. Met de G-Power BMW 750i moet je redelijk wat tijd kunnen winnen in Duitsland. Het zou onverantwoord zijn van ons om je erop te wijzen dat veel mobiele flitsers geen boetes uitschrijven boven de 300 km/u – dus dat doen we ook niet.
Deze G-Power BMW 750i staat op nieuwe 21-inch wielen en als je de motorkap opent, word je begroet door een oranje deksel van G-Power. Een setje oranje remklauwen had van ons ook nog wel gemogen als subtiel knipoogje. Verder staan we volledig achter de keuze om niet al te veel aan het uiterlijk van de 7-serie te veranderen. Mogen we tevens bekennen dat we steeds meer gewend raken aan de grote grille van de 7-serie? Nee? Oh, was een geintje hoor. We vroegen het voor een vriend.
De software en de downpipes kosten samen net geen 9.000 euro. Het verleggen van de begrenzer naar 330 km/u kost 500 euro. De digitale snelheidsmeter laten aanpassen zodat er ook werkelijk 330 km/u af te lezen is, dat kost nog eens 400 euro bij G-Power. Een nieuwe 0-100-tijd meldt de tuner trouwens niet, maar hij zal in ieder geval sneller zijn dan de standaard 4,4 seconden.
Meer van TopGear


Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Vind de grote grill en daarmee de voorkant ook juist zeer geslaagd. Vind juist de kont wat tegenvallen en dan met name het onderste gedeelte wat te aanwezig. De verbreding rondom de uitlaten had mijn inziens wat subliemer gemogen aangezien de uitlaten dit al genoeg benadrukken.
Super auto Gas er op
Mooiste front ever…
zo lelijk de voorkant slaat een beetje door .net als bij de audi