
Met hardrijden op de snelweg win je meestal niet zo gek veel tijd, behalve als je er volledig voor gaat. Bijvoorbeeld met deze BMW. Dankzij wat verse bits en bytes plus een nieuwe downpipe verhoogt G-Power het vermogen van de 4,4-liter V8 van 530 pk naar 670 pk. Het koppel was 750 Nm en is nu 900 Nm. Een nieuwe topsnelheid van 330 km/u is nu mogelijk. Met de G-Power BMW 750i moet je redelijk wat tijd kunnen winnen in Duitsland. Het zou onverantwoord zijn van ons om je erop te wijzen dat veel mobiele flitsers geen boetes uitschrijven boven de 300 km/u – dus dat doen we ook niet.
Deze G-Power BMW 750i staat op nieuwe 21-inch wielen en als je de motorkap opent, word je begroet door een oranje deksel van G-Power. Een setje oranje remklauwen had van ons ook nog wel gemogen als subtiel knipoogje. Verder staan we volledig achter de keuze om niet al te veel aan het uiterlijk van de 7-serie te veranderen. Mogen we tevens bekennen dat we steeds meer gewend raken aan de grote grille van de 7-serie? Nee? Oh, was een geintje hoor. We vroegen het voor een vriend.
De software en de downpipes kosten samen net geen 9.000 euro. Het verleggen van de begrenzer naar 330 km/u kost 500 euro. De digitale snelheidsmeter laten aanpassen zodat er ook werkelijk 330 km/u af te lezen is, dat kost nog eens 400 euro bij G-Power. Een nieuwe 0-100-tijd meldt de tuner trouwens niet, maar hij zal in ieder geval sneller zijn dan de standaard 4,4 seconden.
Meer van TopGear


De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Waarom deze dikke Mercedes niet harder mag dan 95 km/u op de Duitse Autobahn

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Vind de grote grill en daarmee de voorkant ook juist zeer geslaagd. Vind juist de kont wat tegenvallen en dan met name het onderste gedeelte wat te aanwezig. De verbreding rondom de uitlaten had mijn inziens wat subliemer gemogen aangezien de uitlaten dit al genoeg benadrukken.
Super auto Gas er op
Mooiste front ever…
zo lelijk de voorkant slaat een beetje door .net als bij de audi