Met hardrijden op de snelweg win je meestal niet zo gek veel tijd, behalve als je er volledig voor gaat. Bijvoorbeeld met deze BMW. Dankzij wat verse bits en bytes plus een nieuwe downpipe verhoogt G-Power het vermogen van de 4,4-liter V8 van 530 pk naar 670 pk. Het koppel was 750 Nm en is nu 900 Nm. Een nieuwe topsnelheid van 330 km/u is nu mogelijk. Met de G-Power BMW 750i moet je redelijk wat tijd kunnen winnen in Duitsland. Het zou onverantwoord zijn van ons om je erop te wijzen dat veel mobiele flitsers geen boetes uitschrijven boven de 300 km/u – dus dat doen we ook niet.
Deze G-Power BMW 750i staat op nieuwe 21-inch wielen en als je de motorkap opent, word je begroet door een oranje deksel van G-Power. Een setje oranje remklauwen had van ons ook nog wel gemogen als subtiel knipoogje. Verder staan we volledig achter de keuze om niet al te veel aan het uiterlijk van de 7-serie te veranderen. Mogen we tevens bekennen dat we steeds meer gewend raken aan de grote grille van de 7-serie? Nee? Oh, was een geintje hoor. We vroegen het voor een vriend.
De software en de downpipes kosten samen net geen 9.000 euro. Het verleggen van de begrenzer naar 330 km/u kost 500 euro. De digitale snelheidsmeter laten aanpassen zodat er ook werkelijk 330 km/u af te lezen is, dat kost nog eens 400 euro bij G-Power. Een nieuwe 0-100-tijd meldt de tuner trouwens niet, maar hij zal in ieder geval sneller zijn dan de standaard 4,4 seconden.
Nick heeft op 12 november 2021 geschreven:
Vind de grote grill en daarmee de voorkant ook juist zeer geslaagd. Vind juist de kont wat tegenvallen en dan met name het onderste gedeelte wat te aanwezig. De verbreding rondom de uitlaten had mijn inziens wat subliemer gemogen aangezien de uitlaten dit al genoeg benadrukken.
Arie kraai heeft op 11 november 2021 geschreven:
Super auto Gas er op
Rob heeft op 11 november 2021 geschreven:
Mooiste front ever…
marco kraan heeft op 10 november 2021 geschreven:
zo lelijk de voorkant slaat een beetje door .net als bij de audi