
Met hardrijden op de snelweg win je meestal niet zo gek veel tijd, behalve als je er volledig voor gaat. Bijvoorbeeld met deze BMW. Dankzij wat verse bits en bytes plus een nieuwe downpipe verhoogt G-Power het vermogen van de 4,4-liter V8 van 530 pk naar 670 pk. Het koppel was 750 Nm en is nu 900 Nm. Een nieuwe topsnelheid van 330 km/u is nu mogelijk. Met de G-Power BMW 750i moet je redelijk wat tijd kunnen winnen in Duitsland. Het zou onverantwoord zijn van ons om je erop te wijzen dat veel mobiele flitsers geen boetes uitschrijven boven de 300 km/u – dus dat doen we ook niet.
Deze G-Power BMW 750i staat op nieuwe 21-inch wielen en als je de motorkap opent, word je begroet door een oranje deksel van G-Power. Een setje oranje remklauwen had van ons ook nog wel gemogen als subtiel knipoogje. Verder staan we volledig achter de keuze om niet al te veel aan het uiterlijk van de 7-serie te veranderen. Mogen we tevens bekennen dat we steeds meer gewend raken aan de grote grille van de 7-serie? Nee? Oh, was een geintje hoor. We vroegen het voor een vriend.
De software en de downpipes kosten samen net geen 9.000 euro. Het verleggen van de begrenzer naar 330 km/u kost 500 euro. De digitale snelheidsmeter laten aanpassen zodat er ook werkelijk 330 km/u af te lezen is, dat kost nog eens 400 euro bij G-Power. Een nieuwe 0-100-tijd meldt de tuner trouwens niet, maar hij zal in ieder geval sneller zijn dan de standaard 4,4 seconden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

BMW toont geheime 7-serie met V16-motor voor het eerst aan de wereld

BMW i7 vs Mercedes S-klasse review: Wat is de beste sedan uit de topklasse?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Waarom deze dikke Mercedes niet harder mag dan 95 km/u op de Duitse Autobahn

Nieuw plan: limiet op de Autobahn, maar daar krijg je wel iets voor terug

Wat je ook denk dat dit nieuwe verkeersbord betekent, we beloven je dat het fout is

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Vind de grote grill en daarmee de voorkant ook juist zeer geslaagd. Vind juist de kont wat tegenvallen en dan met name het onderste gedeelte wat te aanwezig. De verbreding rondom de uitlaten had mijn inziens wat subliemer gemogen aangezien de uitlaten dit al genoeg benadrukken.
Super auto Gas er op
Mooiste front ever…
zo lelijk de voorkant slaat een beetje door .net als bij de audi