
Wat je hierboven ziet, is een gemodificeerde BMW X6 M Competition. Dat is waarschijnlijk ook gelijk alles wat je moet weten om je mening hierover te vormen. Je hoeft eigenlijk niet eens naar de overige plaatjes te kijken.
Maar als je dat wel doet, zul je nog meer visueel geweld te verwerken krijgen van de Notus Evo, zoals deze creatie heet. Hij is afkomstig van Poolse tuner Carlex Design. Waarschijnlijk laat het woord ‘subtiel’ zich slecht vertalen naar het Pools. Kijk bijvoorbeeld eens naar het feloranje interieur, als je ogen dat tenminste langer dan twee seconden volhouden.
In vergelijking met de binnenkant heeft Carlex Design zich ingehouden met de aanpassingen aan het exterieur. De voorbumper en de grille zijn bij de Notus Evo gemaakt van koolstofvezel. Ook voegde de tuner een lipspoiler en een dakspoiler toe – inderdaad, van koolstofvezel.
Kun je al raden waar de kieuwen en de diffuser van gemaakt zijn? Juist. Om het imposante plaatje compleet te maken, kreeg deze X6 M gigantische 24-inch wielen. Aan de motor is dan gek genoeg niet gerommeld. Waarschijnlijk is de 600 pk die standaard uit de X6 M Competition komt wel genoeg. Al hoopten we met dit uiterlijk toch minstens op 900 pk.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW X5 en X6 krijgen een facelift, dit is er vernieuwd

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Gasten vullen auto met popcorn

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Reactievermogen redt auto van blikschade

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De BMW X5 M en X6 M zijn nu mild-hybrides (maar wel met een V8)

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

BMW X5 M en X6 M, ook als Competition

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Hoeveel minder wordt een Ferrari Purosangue waard als je er 60.000 euro in steekt?

LaRo Defender Racing Green Edition door Carlex

Carlex Mercedes X-klasse is een stuk ruiger

Mercedes X-klasse 6×6 is onderweg

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
