
Je bestelling voor de Purosangue opgestuurd naar Ferrari, maar ben je toch niet tevreden met de manier waarop je hem geconfigureerd hebt? Wees gerust, de Poolse tuner Carlex Design geeft je Purosangue een ander uiterlijk en een ander interieur. Al hebben we het idee dat deze partij ruzie probeert te zoeken met Ferrari.
Carlex refereert aan de vierzits-Ferrari als ‘de langverwachte Ferrari Purosangue SUV’. Onthoud: het is geen SUV, maar een Ferrari Utility Vehicle. Tenminste, dat claimt het Italiaanse merk. Hoe dan ook, de tuner geeft de Purosangue gigantische 23-inch wielen en een combinatie van zilver en groen voor de lak. Ook die kleurencombinatie zullen ze in Maranello niet leuk vinden.
Vanbinnen gaat het groen en zilver doodleuk door in het geperforeerde leer, alcantara op het dashboard en stiksels in de stoelen en de deurpanelen. Helaas doet Carlex Design alleen het ontwerp. Het bedrijfje blijft dus van de 6,5-liter V12-motor af die 725 pk en 716 Nm produceert wat genoeg is voor een 0-100-tijd van 3,3 seconden. Dat moet ook wel genoeg zijn.
Prijs van het tunen van de Ferrari Purosangue
De veranderingen aan de Purosangue zijn niet goedkoop. Het exterieur dat met de hand wordt gespoten kost 16.500 euro. Voor het speciale interieur betaal je 36.000 euro. De 23-inch velgen kosten samen 12.000 euro. Ga je voor het hele pakket? Dan ben je 61.500 euro armer. De echte vraag is: hoeveel minder waard wordt je Ferrari als je ruim 60.000 euro investeert?
2 reacties op “Hoeveel minder wordt een Ferrari Purosangue waard als je er 60.000 euro in steekt?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Je kunt nu deze ‘Ferrari Purosangue’ kopen bij het verstandigste merk ter wereld (voor een schappelijke prijs)

Waarom kopers van een Ferrari Purosangue van 500.000+ euro er vaak niet eens eentje willen

Ferrari Purosangue review: Is het stiekem de beste Ferrari van dit moment?

In deze provincie mag je straks niet harder dan 100 na 19:00 (en krijg je een boete als je het wel doet)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

LaRo Defender Racing Green Edition door Carlex

Carlex Mercedes X-klasse is een stuk ruiger

Mercedes X-klasse 6×6 is onderweg

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Automerk legt uit welke (simpele) fout veel mensen in de zomer maken met hun airco

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

Deze auto wordt naast de Toyota RAV4 het meest gestolen in Nederland

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Dan heb je serieus ècht teveel geld.
Ferrari’s zijn op zich al geen toonbeeld van exquise smaak, en hun eisenpakket en rechtszaken richting hun clïentēle is gewoon ziek. Maar meestal past het ietwat ordi juist bij de klanten..
Don’t. Just don’t.