De welbekende EcoBoost-V6 in de Ford GT zou voor door de wol geverfde tuners als Hennessey Performance een peulenschilletje moeten zijn om aan te pakken. De motor en de tuner kennen elkaar zo goed, bijvoorbeeld uit de Ford F-150, dat ze elkaar met hun voornamen aanspreken.

Hoopte je op een Hennessey Ford GT, dan moeten we je teleurstellen. Hennessey zegt: ‘Het gebeurt niet vaak, maar sommige auto’s zijn niet bedoeld om te modificeren. In onze nederige opinie, is de nieuwe Ford GT daar één van.’ Het enige wat ze ermee doen, is pronken naast de Heritage Editions.

Hennessey Performance vindt de Ford GT al zó goed (en te zeldzaam, gokken we) dat ze er niets aan willen doen. Ze namen dit standpunt vermoedelijk in toen ze de auto geleverd kregen, want voorheen plande de tuner diverse motorupgrades voor de V6-motor.

Waarom is een Hennessey Ford GT niet nodig?

De 3,5-liter V6 produceert een gezonde 655 pk en 746 Nm koppel. Een zeventrapsautomaat slingert het vermogen naar de achterwielen. Van 0 naar 100 km/u doet de Ford GT in 3,0 seconden en de top is 348 km/u. Geheel ongelijk kunnen we John Hennessey niet geven, dus.

Met de vorige generatie Ford GT had Hennessey geen moeite. Voor de V8 kun je een HPE700- of HPE850-pakket kopen. De keuze om hier wel iets mee te doen, ligt waarschijnlijk aan het productieaantal. Van deze generatie bouwde Ford meer dan 4.000 exemplaren. Van de nieuwe Ford GT rollen er slechts 250 per jaar van de productieband.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)