Honda N600 met V4 maakt 12.000 tpm

Een schattig Hondaatje met een doorgedraaide motorfietsblok

Tevreden met wat je hebt? Of goed voor ogen wat je nog wilt hebben in het leven? Laat ons dan even je perfecte plaatje verpesten. Dit petieterige ding is een Honda N600, en zoals de titel al verklapt is er nogal wat aan de hand met dit kleine koekblikje. De Honda N600 won recentelijk de Super Tuner Legends Series in Amerika. Met de overwinning won zijn eigenaar een parkeerticket op de beursvloer van SEMA in Las Vegas.

Waarom de auto zo bijzonder is? Onder de motorkap ligt een 800-cc V4-motor uit een Honda VFR800 uit 1998 – een motorfiets dus. De viercilinder produceert slechts 116 pk, maar hij hoeft maar 650 kilo in beweging te brengen. Plus: hij klimt tot 12.000 toeren per minuut. De N600 is de eerste auto van Honda die Amerikaanse grond aanraakte in de jaren zeventig. Daarvoor had het Japanse merk al redelijk wat succes met het verkopen van motorfietsen. De twee ingrediënten voor dit plaatje komen dus mooi samen.

De V4 zit nog aan de sequentiële bak van de motorfiets en er is dus geen achteruit, al volstaat een voetje buiten de deur waarschijnlijk ook wel. Schakelen gebeurt met flippers achter het stuur. Het vermogen gaat naar de achterwielen en alle ophangingsonderdelen en de remmen komen van een eerste generatie Mazda MX-5. Het lichte karretje rijdt gegarandeerd briljant. Het kostte Dean Williams vijf jaar om de auto te bouwen. Stephen Mines is nu de eigenaar en hij zal met de Honda N600 op SEMA staan.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws