
Er bestaan maar weinig auto’s waarvan het maar goed is dat de speciale uitvoeringen geen extra vermogen hebben. De Koenigsegg Regera behoort tot dat exclusieve clubje. Slim ook van Koenigsegg, want als je klanten dood zijn, kopen ze immers geen tweede auto.
De buitenaardse Koenigsegg Regera met 1.500 pk en 2.000 Nm sprint al in 20 seconden naar 400 km/u. Van 0 naar 200 km/u duurt 6,6 seconden. Vanuit stilstand naar 300 km/u kost maar 10,9 seconden. En dat alles zonder versnellingsbak. Probeer dat eerst maar eens te temmen.
Koenigsegg Regera Ghost
De eerste speciale uitvoering – nog voordat de standaard auto op de weg is verschenen, best knap – is de Koenigsegg Regera Ghost. De (hier witte) hypercar krijgt een diepere kinspoiler, canards vóór en twee kleine spoilertjes achterop. De ingrepen zorgen voor 20 procent meer downforce. Wellicht dat dit een geschikte deelnemer is voor een rits circuitrecords? Over de intentie van deze auto laat Koenigsegg nog niets los.
Koenigsegg Regera d’Elegance
Het blauwe exemplaar noemt Koenigsegg de Regera d’Elegance. Geen fraaie aerodynamische delen voor deze Regera, maar een speciale blauwe tint voor het koolstofvezel. Deze lijn wordt niet al te subtiel doorgetrokken naar het interieur. Alsof ze een lading jaren-negentig trainingspakken versneden hebben.
De bijzondere combinatie doet denken aan de Bugatti Veyron Jean-Pierre Wimille-editie. Het maakt niet uit of je het mooi vindt of niet: alle 80 Koenigsegg Regera’s zijn lang en breed uitverkocht. Je mag deze twee speciaaltjes bekijken tijdens de Autosalon van Genève die morgen van start gaat.
Meer van TopGear


Blijkbaar wil maar niemand deze Koenigseggs van de Chinese overheid kopen

Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben

Hemelvaartsdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting
