
Er bestaan maar weinig auto’s waarvan het maar goed is dat de speciale uitvoeringen geen extra vermogen hebben. De Koenigsegg Regera behoort tot dat exclusieve clubje. Slim ook van Koenigsegg, want als je klanten dood zijn, kopen ze immers geen tweede auto.
De buitenaardse Koenigsegg Regera met 1.500 pk en 2.000 Nm sprint al in 20 seconden naar 400 km/u. Van 0 naar 200 km/u duurt 6,6 seconden. Vanuit stilstand naar 300 km/u kost maar 10,9 seconden. En dat alles zonder versnellingsbak. Probeer dat eerst maar eens te temmen.
Koenigsegg Regera Ghost
De eerste speciale uitvoering – nog voordat de standaard auto op de weg is verschenen, best knap – is de Koenigsegg Regera Ghost. De (hier witte) hypercar krijgt een diepere kinspoiler, canards vóór en twee kleine spoilertjes achterop. De ingrepen zorgen voor 20 procent meer downforce. Wellicht dat dit een geschikte deelnemer is voor een rits circuitrecords? Over de intentie van deze auto laat Koenigsegg nog niets los.
Koenigsegg Regera d’Elegance
Het blauwe exemplaar noemt Koenigsegg de Regera d’Elegance. Geen fraaie aerodynamische delen voor deze Regera, maar een speciale blauwe tint voor het koolstofvezel. Deze lijn wordt niet al te subtiel doorgetrokken naar het interieur. Alsof ze een lading jaren-negentig trainingspakken versneden hebben.
De bijzondere combinatie doet denken aan de Bugatti Veyron Jean-Pierre Wimille-editie. Het maakt niet uit of je het mooi vindt of niet: alle 80 Koenigsegg Regera’s zijn lang en breed uitverkocht. Je mag deze twee speciaaltjes bekijken tijdens de Autosalon van Genève die morgen van start gaat.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Blijkbaar wil maar niemand deze Koenigseggs van de Chinese overheid kopen

Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Is zo’n Volvo V60 Polestar na 9 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Populairste Volvo van Nederland wordt aanzienlijk goedkoper

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
