
Dikke kans dat je het werk van de Japanse tuner Liberty Walk inmiddels een beetje kent. In 1993 richtte Wataru Kato zijn bedrijf op en in dertig jaar tijd groeide het uit tot een van de bekendste tuners ter wereld. Het is onmogelijk om geen mening te hebben over de bouwsels van Kato – al helemaal niet als hij aan de slag gaat met een begeerlijke Ferrari F40.
Het is een gewaagde keuze van Liberty Walk om uitgerekend deze Ferrari F40 te voorzien van een nieuwe uiterlijk. De missie van Liberty Walk is dan ook om ‘moedig’ te zijn. Het valt je waarschijnlijk snel op dat de klap-koplampen niet meer klappen, maar dat de Liberty Walk Ferrari F40 nu een soort Le Mans-koplampen heeft. En dat is nog de minst extreme modificatie.
Uiteraard zijn er popnagels
Er een compleet nieuwe motorkap met nieuwe luchtinlaten boven de voorwielen. Vóór is er een nieuwe splitter, áchter een nieuwe diffuser en de zijskirts zijn aangepast. Natuurlijk geeft Liberty Walk de F40 bredere wielkasten, inclusief popnagels. Al die nieuwe onderdelen liggen nog lager bij de grond. Dat wordt drempeltjes koppen.
Of de tuner gesleuteld heeft aan de motor, is niet bekend. Wat we in ieder geval kunnen vertellen, is dat de 2,9-liter twin-turbo V8-motor achterin ooit 485 pk en 578 Nm produceerde. Dat vermogen gaat naar de achterwielen. 0 naar 100 km/u deed ie in 4,1 seconden, wat ontzettend snel was in de tijd dat de F40 uitkwam. Wat de aanpassingen kosten, weten we helaas niet.
3 reacties op “Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)”
Laat een antwoord achter aan TG Fan Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom je Ferrari F40 van 3.000.000 euro mechanisch moet aanpassen

Deze ‘Ferrari F40’ is het werk van een tuner en is daarom spotgoedkoop

Ferrari F40 met 1.000 pk krijgt een bijzonder kenteken als je hem naar Nederland haalt

Ferrari F40 crasht nadat de bestuurder te veel gas geeft bij uitkomen bocht

Ferrari F40 maakt een spectaculaire selfie

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze ‘Ferrari F40’ is het werk van een tuner en is daarom spotgoedkoop

Liberty Walk werkt aan een verbouwde versie van de oude Lamborghini Countach

Liberty Walk geeft Lamborghini Urus een nieuwe bodykit

Liberty Walk verbouwt de Mitsuoka Orochi

Deze Liberty Walk-bodykit kost 157.500 euro

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Zielig gewoon als je zo je geld wil verdienen!!! KANSLOOS!!
Voortaan gewoon afblijven gr johan
Ziet er vet uit maar de originele ziet er beter uit