Nee, voor 157.500 euro (187.000 dollar) krijg je de Aventador er niet gratis bij. Reken op nog eens 250.000 tot 300.000 euro voor iets om de bumper aan op te hangen. Waarom de prijs voor deze Liberty Walk-bodykit zo hoog is? Enerzijds omdat hij van koolstofvezel gemaakt is, omdat ze de totale productie limiteren tot twintig stuks en vooral omdat er waarschijnlijk mensen gek genoeg zijn om het ervoor te betalen. Nét buiten budget? Voor 80.000 euro heb je er eentje van CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic).
Met alleen de Liberty Walk-bodykit ben je er niet
Ben je dan klaar? Doe niet zo mal. Dan moet je nog de bijpassende uitlaat kopen, bredere wielen én de luchtvering om hem plat op zijn buik te leggen. Je zou het met een vaste verlaging kunnen doen, maar wil je echt zoveel risico nemen met een bodykit van anderhalve ton? En als je dan toch aan het spenderen bent, dan moet je eigenlijk ergens een biturbokit vandaan zien te halen. Want met zo’n uitstraling heb je minimaal 1.000 pk nodig.
De laatste LW-kit voor de Aventador
Wel heb je dan de laatste Liberty Walk-bodykit voor een Aventador ooit. Wat de kit ook bijzonder maakt, is dat Liberty Walk afstapt van de popnagels in de spatborden. Met de Silhouette Works GT-EVO-kit gaat ze voor een GT-raceauto look. Of de Aventador sneller door de bochten gaat met de Liberty Walk-bodykit, dat betwijfelen we.
Reacties