
Lightyear zit sinds afgelopen week in de hoek waar de klappen vallen. Atlas Technologies vroeg kortgeleden nog uitstel van betaling aan. Nu meldt Lightyear dat het dochterbedrijf officieel failliet verklaard is door de rechtbank van Oost-Brabant. Daardoor verliezen 600 medewerkers hun baan.
Voorlopig blijft het daarbij en blijven medewerkers van Lightyear zelf in Helmond gewoon werken voor het bedrijf. In een verklaring reageert Lightyear op het nieuws: ‘Lightyear betreurt het besluit voor alle medewerkers, klanten, investeerders en leveranciers. We zullen nauw samenwerken met de curator en alle betrokkenen.’
Gaat Lightyear zelf ook failliet?
Of er toekomst zit in Lightyear is nog niet bekend. ‘De komende periode gaat de curator zich richten op de positie van de medewerkers en crediteuren, naast het onderzoeken hoe het Lightyear-concept voorgezet kan worden’, staat er in de verklaring van het bedrijf. Eerder beloofde Lightyear nog dat ze alle pijlen hadden gericht op de Lightyear 2.
Het lot van Lightyear en haar zonneauto’s ligt nu dus in de handen van de curator. Als die beslist dat het project het niet gaat redden, zou dat het vroegtijdige einde kunnen betekenen. Mocht Lightyear door mogen, dan is het plan om de Lightyear 2 in 2025 op de markt te brengen voor een bedrag onder de 40.000 euro. Kortom, nog een heleboel onzekerheden.
Eén reactie op “Nog meer slecht nieuws voor Lightyear: Dochterbedrijf is failliet verklaard”
Laat een antwoord achter aan NALK Reactie annuleren
Meer van TopGear


Je kunt nu de zonneauto’s van Lightyear kopen (voor een prikkie?)

Je kunt toch een Nederlandse Lightyear 0 kopen, zelfs deze maand al

Lightyear haalt 8 miljoen euro op en maakt doorstart voor productie tweede auto

Lightyear stopt met productie zonneauto, vraagt uitstel betaling aan voor dochteronderneming

De Lightyear 0 is nu dan echt officieel in productie

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Waarom de Lightyear 0 voor ons het Traantjewegpinkmoment van 2023 is

Lightyear krijgt miljoeneninvestering, maar dat is geen goed nieuws voor de zonneauto

Lightyear kan geen investeerders vinden, goedkopere zonneauto ook geschrapt

Het Nederlandse Lightyear ziet een samenwerking met Tesla wel zitten

De (onbruikbare) auto’s van Lightyear brachten nog best veel geld op

Als je een Volkswagen of Opel hebt, is het hitteprotocol in Nederland nog belangrijker

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Elektrische steps worden eindelijk legaal in Nederland – dit zijn de voorwaarden

Vaarwel, diesel: er rijden nu al bijna meer elektrische auto’s in Nederland dan dieselauto’s

Het Nederlandse wagenpark gaat waarschijnlijk nog ouder worden, en dat is alleen maar goed nieuws

Rotterdam volgt voorbeeld Amsterdam: al veel eerder dan gedacht 30 km/u rijden

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Waarom het beter is om iets harder te rijden met een elektrische auto richting je vakantie

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Dit is de eerste legale elektrische step voor Nederland (en dit kost ie)

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Concept was aardig echter ontbrak het aan realiteitszin en daardoor nooit levensvatbaar geweest.