Manhart Lamborghini Urus doet nét geen 1.000 Nm

Struikelen voor de finish

Manhart Lamborghini Urus
Manhart Lamborghini Urus
Manhart Lamborghini Urus
Manhart Lamborghini Urus
Manhart Lamborghini Urus
Manhart Lamborghini Urus

Negenhonderdtachtig newtonmeter. Snoep dan die 20 Nm koppel er stiekem bij. We waarderen de eerlijkheid, dat wel. Je kijkt naar de Manhart Lamborghini Urus. De Duitse tuner ging aan de slag met de 4,0-liter V8 van de super-SUV en prikte het vermogen naar 800 pk en 980 Nm koppel.

Een standaard Lamborghini Urus produceert 650 pk en 850 Nm koppel. Wat de vermogensinjectie met de prestaties van de Manhart Lamborghini Urus doet, is nog niet bekend. Een onaangepast exemplaar doet het sprintje naar de 100 in 3,6 seconden en stopt met accelereren bij 305 km/u. Je mag zelf een schatting maken. Kijk voor inspiratie naar de Brabus E 63 S (800 pk/1.000 Nm en minder gewicht).

De buitenkant van de Manhart Lamborghini Urus versiert de tuner met hetzelfde koolstofvezel dat je kent van de Huracán Performante of de Aventador SVJ. Ook tuner Mansory is er dol op. De merknaam van het geperste koolstofvezel is Forged Composites. De wielen komen ook niet uit de fabriek van Lamborghini.

Je kunt langs Manhart Performance rijden om werk uit te laten voeren, of je belt de tuner op om de Manhart Lamborghini Urus die je op de foto’s ziet op te halen. Dan mag je 335.211 euro exclusief Nederlandse belastingen aftikken.

Via: Autogespot.nl

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws