
Niet alleen de F1 gaat volgend jaar aan de dichte velgen, ook de 992-generatie van de Porsche 911 kun je straks spotten met aerodisc-wielen. Nürburgring-specialist Manthey-Racing is blijkbaar uitgespeeld met de vorige generatie 911 en gaat nu door met de nieuwste generatie. De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 krijgt een vergelijkbare behandeling als eerdere MR-Porsches. Zoals je misschien al had meegekregen, kun je de kit straks gewoon bestellen bij de dealer.
De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 krijgt naar goede traditie een fijngeslepen (en instelbare) ophanging, betere remmerij en lichtgewicht velgen, waarvan je op de achterste aerodynamische schijven kunt laten monteren. Daarnaast is er een splitter vóór, een diffuser achter en een koolstofvezel achtervleugel. De nieuwe onderdelen zijn uitvoerig getest op de Nürburgring. De prijs van de MR-kit voor de GT3 is nog niet bekend. Wel weten we dat hij vanaf het tweede kwartaal van 2022 te krijgen is.
De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 is sneller, maar hoeveel is onbekend
Wat de onderdelen doen voor de Nürburgring-tijd is nog niet bekend, maar de verwachtingen zijn hooggespannen. De standaard GT3 is al bloedsnel. ‘De eerste performance-kit voor een nieuwe modelserie is altijd iets speciaals en we zijn erg trots dat we nu de eerste resultaten kunnen presenteren’, aldus Manthey-Racing. ‘Tijdens het fine-tunen reed het productiemodel 17 seconden sneller dan zijn voorganger op de Nordschleife, de traditionele maatstaf voor alle sportwagens. Dat is echt indrukwekkend en we kunnen niet wachten om te zien hoe snel de auto zal zijn met de Manthey-kit.’
Ook als daily driver in te zetten
We zijn benieuwd hoeveel seconden Manthey-Racing nog heeft kunnen vinden bij de nieuwe GT3 – hij is al zo bijzonder snel rond de Ring. Als je bang bent dat je GT3 een stuiterbak wordt na de behandeling, dan stelt MR je alvast gerust: ‘De ontwikkelaars hebben zich niet alleen gefocust op de prestaties op het circuit, maar ook op ervoor te zorgen dat de auto’s geschikt blijven voor dagelijks gebruik, zodat klanten ontspannen naar de circuitdagen kunnen reizen in hun GT3’s.’
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Porsche 911 GT3 RS Manthey is veel duurder, maar heeft geen achterruit

Porsche 911 GT3 RS van Manthey klinkt geweldig op de Nürburgring

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Mercedes deelt sneertje uit aan Porsche

Nieuw Nürburgring-record Porsche 911 GT2 RS

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 GT3 Touring review: Kun je deze GT3 met PDK-bak gebruiken als daily driver?

Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Voetbalfan krijgt zijn 911 GT3 Touring afgeleverd in de Johan Cruijff ArenA

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Van deze goedkope SUV met veel vermogen werden er in 24 uur tijd meer dan 10.000 verkocht

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom
