
Niet alleen de F1 gaat volgend jaar aan de dichte velgen, ook de 992-generatie van de Porsche 911 kun je straks spotten met aerodisc-wielen. Nürburgring-specialist Manthey-Racing is blijkbaar uitgespeeld met de vorige generatie 911 en gaat nu door met de nieuwste generatie. De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 krijgt een vergelijkbare behandeling als eerdere MR-Porsches. Zoals je misschien al had meegekregen, kun je de kit straks gewoon bestellen bij de dealer.
De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 krijgt naar goede traditie een fijngeslepen (en instelbare) ophanging, betere remmerij en lichtgewicht velgen, waarvan je op de achterste aerodynamische schijven kunt laten monteren. Daarnaast is er een splitter vóór, een diffuser achter en een koolstofvezel achtervleugel. De nieuwe onderdelen zijn uitvoerig getest op de Nürburgring. De prijs van de MR-kit voor de GT3 is nog niet bekend. Wel weten we dat hij vanaf het tweede kwartaal van 2022 te krijgen is.
De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 is sneller, maar hoeveel is onbekend
Wat de onderdelen doen voor de Nürburgring-tijd is nog niet bekend, maar de verwachtingen zijn hooggespannen. De standaard GT3 is al bloedsnel. ‘De eerste performance-kit voor een nieuwe modelserie is altijd iets speciaals en we zijn erg trots dat we nu de eerste resultaten kunnen presenteren’, aldus Manthey-Racing. ‘Tijdens het fine-tunen reed het productiemodel 17 seconden sneller dan zijn voorganger op de Nordschleife, de traditionele maatstaf voor alle sportwagens. Dat is echt indrukwekkend en we kunnen niet wachten om te zien hoe snel de auto zal zijn met de Manthey-kit.’
Ook als daily driver in te zetten
We zijn benieuwd hoeveel seconden Manthey-Racing nog heeft kunnen vinden bij de nieuwe GT3 – hij is al zo bijzonder snel rond de Ring. Als je bang bent dat je GT3 een stuiterbak wordt na de behandeling, dan stelt MR je alvast gerust: ‘De ontwikkelaars hebben zich niet alleen gefocust op de prestaties op het circuit, maar ook op ervoor te zorgen dat de auto’s geschikt blijven voor dagelijks gebruik, zodat klanten ontspannen naar de circuitdagen kunnen reizen in hun GT3’s.’
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Porsche 911 GT3 RS Manthey is veel duurder, maar heeft geen achterruit

Porsche 911 GT3 RS van Manthey klinkt geweldig op de Nürburgring

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Mercedes deelt sneertje uit aan Porsche

Nieuw Nürburgring-record Porsche 911 GT2 RS

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 GT3 Touring review: Kun je deze GT3 met PDK-bak gebruiken als daily driver?

Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Voetbalfan krijgt zijn 911 GT3 Touring afgeleverd in de Johan Cruijff ArenA

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
