
Niet alleen de F1 gaat volgend jaar aan de dichte velgen, ook de 992-generatie van de Porsche 911 kun je straks spotten met aerodisc-wielen. Nürburgring-specialist Manthey-Racing is blijkbaar uitgespeeld met de vorige generatie 911 en gaat nu door met de nieuwste generatie. De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 krijgt een vergelijkbare behandeling als eerdere MR-Porsches. Zoals je misschien al had meegekregen, kun je de kit straks gewoon bestellen bij de dealer.
De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 krijgt naar goede traditie een fijngeslepen (en instelbare) ophanging, betere remmerij en lichtgewicht velgen, waarvan je op de achterste aerodynamische schijven kunt laten monteren. Daarnaast is er een splitter vóór, een diffuser achter en een koolstofvezel achtervleugel. De nieuwe onderdelen zijn uitvoerig getest op de Nürburgring. De prijs van de MR-kit voor de GT3 is nog niet bekend. Wel weten we dat hij vanaf het tweede kwartaal van 2022 te krijgen is.
De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 is sneller, maar hoeveel is onbekend
Wat de onderdelen doen voor de Nürburgring-tijd is nog niet bekend, maar de verwachtingen zijn hooggespannen. De standaard GT3 is al bloedsnel. ‘De eerste performance-kit voor een nieuwe modelserie is altijd iets speciaals en we zijn erg trots dat we nu de eerste resultaten kunnen presenteren’, aldus Manthey-Racing. ‘Tijdens het fine-tunen reed het productiemodel 17 seconden sneller dan zijn voorganger op de Nordschleife, de traditionele maatstaf voor alle sportwagens. Dat is echt indrukwekkend en we kunnen niet wachten om te zien hoe snel de auto zal zijn met de Manthey-kit.’
Ook als daily driver in te zetten
We zijn benieuwd hoeveel seconden Manthey-Racing nog heeft kunnen vinden bij de nieuwe GT3 – hij is al zo bijzonder snel rond de Ring. Als je bang bent dat je GT3 een stuiterbak wordt na de behandeling, dan stelt MR je alvast gerust: ‘De ontwikkelaars hebben zich niet alleen gefocust op de prestaties op het circuit, maar ook op ervoor te zorgen dat de auto’s geschikt blijven voor dagelijks gebruik, zodat klanten ontspannen naar de circuitdagen kunnen reizen in hun GT3’s.’
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Porsche 911 GT3 RS Manthey is veel duurder, maar heeft geen achterruit

Porsche 911 GT3 RS van Manthey klinkt geweldig op de Nürburgring

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Mercedes deelt sneertje uit aan Porsche

Nieuw Nürburgring-record Porsche 911 GT2 RS

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 GT3 Touring review: Kun je deze GT3 met PDK-bak gebruiken als daily driver?

Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Voetbalfan krijgt zijn 911 GT3 Touring afgeleverd in de Johan Cruijff ArenA

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update
