
Niet alleen de F1 gaat volgend jaar aan de dichte velgen, ook de 992-generatie van de Porsche 911 kun je straks spotten met aerodisc-wielen. Nürburgring-specialist Manthey-Racing is blijkbaar uitgespeeld met de vorige generatie 911 en gaat nu door met de nieuwste generatie. De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 krijgt een vergelijkbare behandeling als eerdere MR-Porsches. Zoals je misschien al had meegekregen, kun je de kit straks gewoon bestellen bij de dealer.
De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 krijgt naar goede traditie een fijngeslepen (en instelbare) ophanging, betere remmerij en lichtgewicht velgen, waarvan je op de achterste aerodynamische schijven kunt laten monteren. Daarnaast is er een splitter vóór, een diffuser achter en een koolstofvezel achtervleugel. De nieuwe onderdelen zijn uitvoerig getest op de Nürburgring. De prijs van de MR-kit voor de GT3 is nog niet bekend. Wel weten we dat hij vanaf het tweede kwartaal van 2022 te krijgen is.
De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 is sneller, maar hoeveel is onbekend
Wat de onderdelen doen voor de Nürburgring-tijd is nog niet bekend, maar de verwachtingen zijn hooggespannen. De standaard GT3 is al bloedsnel. ‘De eerste performance-kit voor een nieuwe modelserie is altijd iets speciaals en we zijn erg trots dat we nu de eerste resultaten kunnen presenteren’, aldus Manthey-Racing. ‘Tijdens het fine-tunen reed het productiemodel 17 seconden sneller dan zijn voorganger op de Nordschleife, de traditionele maatstaf voor alle sportwagens. Dat is echt indrukwekkend en we kunnen niet wachten om te zien hoe snel de auto zal zijn met de Manthey-kit.’
Ook als daily driver in te zetten
We zijn benieuwd hoeveel seconden Manthey-Racing nog heeft kunnen vinden bij de nieuwe GT3 – hij is al zo bijzonder snel rond de Ring. Als je bang bent dat je GT3 een stuiterbak wordt na de behandeling, dan stelt MR je alvast gerust: ‘De ontwikkelaars hebben zich niet alleen gefocust op de prestaties op het circuit, maar ook op ervoor te zorgen dat de auto’s geschikt blijven voor dagelijks gebruik, zodat klanten ontspannen naar de circuitdagen kunnen reizen in hun GT3’s.’
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear




Porsche 911 Dakar review: Voelt de hoge 911 zich thuis in de woestijn?




Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?


Porsche 911 GT3 RS vs Cayman GT4 RS: Welke moet je hebben?


Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm



De Porsche 911 GT2 RS Clubsport van Max Verstappen staat te koop




Dit is het nieuwe logo van Porsche (en er is best wat veranderd, als je goed kijkt)


Walkaround Porsche 718 Spyder RS: alles wat je moet weten


Porsche 718 Spyder RS is een lichtere (en open) versie van de GT4 RS


Politie pakt Porsche-rijder met slim kenteken (waarmee je snelheidsboetes voorkomt)


De dochter van Ken Block gaat een ereronde voor haar vader rijden in deze Porsche met 1.400+ pk



In deze Porsche 911 ligt de F1-motor waarmee Niki Lauda in 1985 reed


Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR


Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey


Mercedes deelt sneertje uit aan Porsche


Nieuw Nürburgring-record Porsche 911 GT2 RS


Porsche 911 GT3 RS MR vliegt over de Ring


Porsche Cayman GT4 MR: ’meer racen’




Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?


Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?


Voetbalfan krijgt zijn 911 GT3 Touring afgeleverd in de Johan Cruijff ArenA


Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden


Deze soundbar van Porsche gebruikt een echte uitlaat van de 911 GT3


De nieuwe Porsche 911 GT3 R is lief voor de coureur, en daardoor sneller



Porsche 911 Dakar review: Voelt de hoge 911 zich thuis in de woestijn?




Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?



De Porsche 911 GT2 RS Clubsport van Max Verstappen staat te koop


‘De hybride Porsche 911 GT2 RS krijgt een turbo die de accu oplaadt’


Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze Chrysler Pacifica heeft een V8 met 1.500 pk en een koolstofvezel koets


Deze Huracán Super Trofeo met 1.200 pk is helemaal straatlegaal


Utrecht zet lawaaiflitspalen neer, maar herriemakers hebben (nog) niets te vrezen


Deze drempel is de grootste nachtmerrie van deelnemers bij een auto-evenement


Hoeveel minder wordt een Ferrari Purosangue waard als je er 60.000 euro in steekt?


Voor deze enorme Rezvani Tank betaal je minder BPM dan een instap-Golf


Mysterie achter deze drie achtergelaten Tesla Roadsters is ontrafeld


Rijden met de Lamborghini Huracán Sterrato op een rallycross circuit


Nederlander komt er (pijnlijk) achter dat een Ferrari kopen zonder proefrit niet zo slim is


Luister hier voor het eerst naar de nieuwe V12 van de Lamborghini Revuelto op de Ring


Verkocht! Dit (lage) bedrag betaalde iemand voor de beruchtste Ferrari van Nederland


De nieuwe Aston Martin DB12 laat zien dat de V12 definitief dood is




Dit is het nieuwe logo van Porsche (en er is best wat veranderd, als je goed kijkt)



De nieuwe Mercedes-AMG C 63 zonder V8-motor is ook nog duurder


Waarom deze speciale Golf R 333 (van een tonnetje) eigenlijk niet zo bijzonder is


Wachten aan de laadpaal is straks geen straf met 190 games in de BMW i5


Waarom we de vernieuwde Audi S6 in Nederland niet mogen hebben


Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?


Deze Lancia Delta Evo-rallyauto is volledig elektrisch (0-100 in 1,8 s)


Deze interessante ‘windtunnel’ werkt juist zo goed omdat er géén wind staat


Waarom Subaru in Nederland bijna zo exclusief is als Rolls-Royce




Dit is het nieuwe logo van Porsche (en er is best wat veranderd, als je goed kijkt)



De nieuwe Mercedes-AMG C 63 zonder V8-motor is ook nog duurder


Reacties