Nou, het is wel snel gegaan, toch? Nog maar een paar uur en we sluiten 2021 af en gaan 2022 in. Traditiegetrouw presenteren we daarom het lijstje van de meest gelezen berichten op TopGear van dit jaar. Naast een duidelijk toegenomen interesse voor F1, ontdekten we ook een andere duidelijke trend: een onstilbare honger naar kennis. Jullie wilden weten hoe, waarom en wie. En soms ook waar. Bijvoorbeeld waarom tillen vrachtwagens wielen op? Hoe blijft een auto het beste koel? Waarom raken agenten de achterklep van een auto aan?

Ook was er een onverminderde interesse in koopjes bij overheidsveiling Domeinen, waarbij een neppe Audi RS 6 er duidelijk uitsprong. Hieronder zie je de meest gelezen berichten op TopGear in 2021. Heb jij een prangende vraag die je in 2022 beantwoord wilt hebben? Of heb jij een bizar tweedehandsje gespot? Of heb jij nu al het spectaculairste autofilmpje van 2022? Schroom niet om ons een berichtje te sturen via Facebook, Instagram of gewoon via de mail.

10. Scania V8-camper verlaagt je maandlasten

Dat een camper gunstig in de belasting zit, is niets nieuws en het is niet uniek voor deze Scania. Maar toch, het blijft opvallend: voor deze camper betaal je volgens de verkoper slechts 160 euro per kwartaal, wat neerkomt op 53 euro per maand. En dat voor een diesel van 12.290 kilo. Lees het bericht.

09. Neppe Audi RS 6 bij Domeinen te koop

De Nederlandse overheid verkocht deze neppe Audi RS 6. De kenner ziet gelijk dat ie wat tekortschiet bij de wielkasten, maar verder lijkt het een vrij geslaagde conversie. Optisch dan. Zelfs Domeinen Roerende Zaken benadrukt nog even dat het echt een dieselauto is. Lees het bericht.

08. De beste manier om je geparkeerde auto koel te houden

Het voelt als een eeuwigheid geleden, maar het is zo nu en dan best warm in Nederland. De ADAC – de Duitse tegenhanger van de ANWB – onderzocht een paar methodes om een auto in de zon koel te houden. Lees het bericht.

07. Antidiefstal-unit haalt gestolen Golf GTI terug

Een video van een bedrijf dat zich specialiseert in het terughalen van gestolen voertuigen in Zuid-Afrika wekte veel interesse. NoJack is het bedrijf van een voormalig politieagent, die vond dat de politie tekortschoot in het oplossen van autodiefstal. Dus startte hij een dienst op. Maar dan wel een dienst met AK-47’s. Lees het bericht.

06. Waarom tillen vrachtwagens wielen op?

Is het je weleens opgevallen dat vrachtwagens vaak met twee wielen (of één as) in de lucht rijden? Of dat er bij de trailer een stel wielen niet meedoet met de rest? Het zijn geen reservewielen. Lees het bericht.

05. Geen radiocontact meer tussen wedstrijdleiding en teambazen

Hoewel uiterst vermakelijk, was het radiocontact tijdens de GP van Abu Dhabi van beide kanten niet heel sportief. Het is niet de eerste keer dat een teambaas probeert Masi onder druk te zetten tijdens de race, daarom komt er volgend jaar waarschijnlijk geen contact tussen de racedirecteur en de teams. Lees het bericht.

04. Bijzondere anti-diefstalmethode in Rusland

Deze anti-diefstalmethode van Toyota heet T-Mark. De puntjes lijken niet veel te doen, totdat je ze onder een microscoop bekijkt – of een vergrootlens op je telefoon. In elk puntje staat een identificatienummer vermeld. Lees het bericht.

03. ‘Audi wordt motorleverancier in de F1’

Alles wat ook maar met F1 te maken heeft, werd de afgelopen weken als een dolle geconsumeerd. Niet gek ook, aangezien we onze eerste Nederlandse kampioen hebben. Volgens de geruchten gaat Audi binnenkort bekendmaken mee te gaan doen in de F1. Lees het bericht.

02. Rollers op hectometerpalen: dit doen ze

Niet iedereen kon de vergelijking tussen autospotters en uilen waarderen. Voor de duidelijkheid: dat was een grapje. Dit jaar schreven we een berichtje over blauwe rollers op hectometerpaaltjes en het doel van deze rollers. Lees het bericht.

01. Waarom agenten de achterklep aanraken in de VS

Dit is zo’n gevalletje ‘nu je het zegt’. Het was ons ook niet eerder opgevallen, maar als je filmpjes kijkt van auto’s die staande worden gehouden in Amerika, raakt de agent vaak even de achterklep aan, of het achterlicht. Dit is geen bijgeloof of een manier om de statisch elektriciteit te ontladen – dit is (of misschien was) onderdeel van hun werkwijze. Lees het bericht.

Advertentie

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Meer
Advertentie