
Dat de nieuwe Mercedes-AMG A 45 een woest apparaat wordt, staat buiten kijf. Maar dat je dekking moet zoeken voor driftbuien, is nieuw. AMG-baas Tobias Moers bevestigt op de Autosalon van Parijs dat de nieuwe Mercedes-AMG A 45 een driftmodus krijgt.
De driftmodus kennen we al uit grote broer van de Mercedes-AMG A 45, de E 63 S. Hou er wel rekening mee dat je, net als bij de E-klasse, iets meer geld moet doorschuiven naar Mercedes voor een S-versie voordat je kunt driften. De drift-modus schakelt de voorwielaandrijving compleet uit.
Beter dan de C 63?
Door de toevoeging van de driftmodus aan de Mercedes-AMG A 45 blijven er steeds minder redenen over om een AMG-versie van de C-klasse te kopen. Het interieur van de kleine is mooier, hij kan wél driften en met een beetje geluk is de hatch nog sneller ook.
Over het interieur gesproken: op het prachtige display zal de Mercedes-AMG A 45 de meest relevante hardrij-informatie tonen. Moers noemt het een ‘super sport kind of screen’ in een gesprek met het Australische Car Advice. We kunnen niet wachten. Tot die tijd is er nog de Mercedes-AMG A 35 die je op de foto’s ziet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Mercedes-AMG A 45 S (facelift) review: Nog altijd de heetste

Mercedes A-klasse review: Is de auto nog steeds een beetje matig?

Mercedes-AMG A 45 S of Audi RS 3 Sportback: welke van de twee is beter?

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes-AMG A 45 S (facelift) review: Nog altijd de heetste

Mercedes-AMG A 45 S of Audi RS 3 Sportback: welke van de twee is beter?

Mercedes-AMG A 45 S faalt bij elandproef

Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ vs Audi RS Q3 Sportback

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Toyota: hybride beter dan volledig elektrisch

Mercedes: ’onpopulaire niche-modellen gaan we schrappen’

De Ferrari Monza is duur en uitverkocht

Citroën: ’Vanaf 2025 zijn al onze auto’s elektrisch’

Mercedes-AMG A 35 is er door de RS 3

Renault EZ-Ultimo: limousine zonder chauffeur

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
