
Doorgaans hebben we het niet zo op teaserplaatjes. Maar als het een bijna zes meter lange Mercedes-Maybach coupé betreft, willen we het spelletje wel meespelen. De Duitsers hebben hun antwoord op de Rolls-Royce Wraith klaar, zo lijkt het. Dit moet ‘m worden. Hij heeft nog geen naam. Hij is heel groot.
Slechts een jaar nadat Mercedes het Maybach-merk (nogmaals) nieuw leven inblies met de magnifieke S 600, een überversie van de standaard S-klasse, komen ze met dit gladde gevaarte. Dat ze in één keer zo’n raak ontwerp weten neer te zetten, is niet vreemd. Ze hebben immers al eens uitgebreid geoefend met de inmiddels ruim tien jaar oude Exelero. Waarvan we voor de vorm hierboven nog wat plaatjes hebben neergezet.
Vertel ons meer over de Mercedes-Maybach coupé!
In dit stadium hebben we nog maar weinig informatie. Behalve dan z’n eerder genoemde lengte, en het feit dat we hem volgende week in vol ornaat mogen bewonderen wanneer hij op Pebble Beach wordt onthuld. Reken echter op een onmogelijke hoeveelheid weelderigheid en luxe. Als we op de Maybach S 600 af mogen gaan, wordt dit een ronduit belachelijk comfortabele, bedrieglijk stille en tot in de puntjes geavanceerde cruiser.
Wat ie ook zal zijn, is zwaar: de verlengde S 600 weegt al 2.335 kilo. De Mercedes-Maybach coupé zou zomaar gebruik kunnen maken van dezelfde 6,0-liter biturbo V12 als die auto. Deze is goed voor 530 pk en een fluisteracceleratie van 0 naar 100 km/u in zo’n vijf seconden. En misschien, aangezien een aflopende daklijn alles sportiever maakt (toch?), nog wel sneller ook. Volgende week weten we meer.
Update: een duistere video!
Waarin stiekem alvast te zien is dat de Mercedes-Maybach coupé vleugeldeuren krijgt. En dat ie een naam heeft: Vision Mercedes-Maybach 6.
Meer van TopGear


Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Koop deze straatlegale Mercedes-AMG CLK GTR

Veiling in Monterey: de autohemel is te koop

Aston Martin Vanquish Zagato Volante: blikopener

Lamborghini Centenario Roadster: open sloper

BMW 2002 Hommage II: nog iets racier

Fraaie plaatjes: Bugatti Chiron in Californië

Hacker laat gratis Maybach GLS en Rolls-Royce Cullinan bij hem bezorgen

Maybach gaat ook de Mercedes V-klasse omtoveren tot luxebus

Mercedes-Maybach EQS SUV is de eerste volledig elektrische Maybach

Zelfs de Maybach GLS is niet veilig voor Poolse tuner Carlex

De eerste PHEV van Maybach krijgt een halve V12 (en het is de stilste Maybach ooit)

Mercedes-Maybach S 680 Virgil Abloh is een bijzondere samenwerking

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Zou Johan Cruyff deze nieuwe SM mooi gevonden hebben?

Deze nieuwe Genesis X Gran Racer VGT heeft ruim 1.500 pk en een gigantische achtervleugel

Had deze Rover TCV het merk van de ondergang kunnen redden?

Toffe SUV van Volkswagen, toch? Helaas is hij niet voor hier gemaakt

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?
