
Ah, Fourgonnette, dat klinkt meteen al heel romantisch. Net als Deux Chevaux. Voeg de twee termen samen en je waant je al bijna op een kleedje in de wijnstreek met een Franse baret op je kop. Oui. Voor de Fransen zelf is het allemaal een stuk minder romantisch. ‘Fourgonnette’ betekent gewoon bestelbus en ‘2CV’ was gewoon de aanduiding van de fiscale pk’s. De 2CV Fourgonnette komt nu terug als moderne bestelbus op basis van de Citroën Berlingo.
Het is niet Citroën die met een moderne Fourgonnette komt, maar het Italiaanse Carrosserie Caselani. Onder licentie van het Franse merk bouwen ze de Berlingo om met nieuw plaatwerk. Dat deden ze al eerder met de Citroën Jumper, die werd omgetoverd tot HY, en met de Jumpy, die de HG werd. Net als bij de eerdere modellen krijgt de Berlingo ronde koplampen, een grote Citroën-grille en een golfplatenmotief.
De prijs van de Fourgonnette is nog niet bekend
Het bedrijf is nog niet heel vrijgevig met de informatie, maar de drie foto’s die de carrosseriebouwer op internet zette, scheppen al een aardig beeld. Motorisch doen ze waarschijnlijk niets aan de Berlingo. Helaas ontbreken de naar achter openslaande voordeuren van de 2CV Fourgonnette zo te zien ook. Wat de ombouw naar Fourgonnette moet gaan kosten, is nog niet bekend.
Meer van TopGear


Citroën Berlingo Multispace als smokkelauto

Autotest: Citroën Berlingo 1.6 HDI 90 Multispace

Citroën Berlingo: meer plaats voor vijf

Nouveau Citroën Berlingo

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Voor wie elektrische Rolls-Royce Spectre te stil vindt, is er nu eentje met een V12

Dit was ooit een van de mooiste auto’s die je (nu nog) in Nederland kunt kopen

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Op dit vakantie-eiland is (bijna) elke cabrio een taxi, zelfs de busjes

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

De Rolls-Royce Arcadia Droptail is dankzij zijn klok misschien wel de duurste Rolls ooit

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)
