De grootste gezinnen van Nederland hebben weer een nieuwe familiezeuler om uit te kiezen. De nieuwe Honda CR-V heeft nu namelijk een verbeterd interieur, meer ruimte en bovenal zeven zitplaatsen bij de benzine-uitvoeringen. Aangezien diesels tegenwoordig niet verder dan de oprijlaan mogen rijden in Nederland, wordt de CR-V ook aantrekkelijk voor de Hollandse anticonceptiemisbruiker.

Wat voor benzinemotor krijg ik dan?

Met zeven zitplaatsen krijg je standaard een 1,5-liter VTEC-turbomotor. Honda laat je hierbij nog wel kiezen tussen een handbak met zes versnellingen en een CVT-automaat. Laat je de derde zitrij, eh, zitten? Dan heeft Honda een hybride aandrijflijn voor je. De 2,0-liter VTEC-motor werkt dan samen met twee elektromotoren om je zo groen mogelijk te vervoeren.

Bij beide aandrijflijnen worden de voorwielen standaard aangedreven, maar kun je ook kiezen om alle wielen van vermogen te voorzien. Honda claimt dan ook dat de nieuwe CR-V met het verbeterde onderstel niet alleen comfortabeler is, maar ook nog steeds offroad op zijn gemak is.

Waar kan ik de nieuwe Honda CR-V aan herkennen?

De wielkasten zijn breder, hij heeft nieuwe voor- en achterbumpers en scherpere lijnen op de motorkap en aan de achterkant. Het hybridemodel krijgt Honda’s Active Shutter Grille. Dit sluit de grille als alleen de elektromotoren actief zijn, wat de aerodynamica verbetert.

De eerste benzineuitvoeringen van de nieuwe Honda CR-V zullen in de aankomende herfst geleverd worden. Voor de hybrides moet je nog een jaar wachten. Deze zullen pas aan het begin van 2019 geleverd worden.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)